Zijn vragen zoals...

...Ben je een m/v? Wat is je sterrenbeeld? Wat is je IQ? Wat lees jij op het toilet? Wat is je lievelingskleur? Etc...
vragen die op Goeievraag gesteld moeten worden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zeg niet dat ik dat soort vragen leuk vind, maar het charmante van GV vind ik wel dat iedereen mag vragen wat hij/zij wil (binnen voor de hand liggende marges).
Wie zijn wij om te bepalen wat wel en niet mag. Vragenstellers zijn van verschillende leeftijd en verschillende achtergrond. Bij een veertienjarige leeft iets heel anders dan een vierenzestig jarige.
Iedereen pikt er de vragen uit die hijzij aanspreekt en ik ben blij dat ze niet allemaal van hetzelfde soort zijn. T is toch lachen om een diep filosofische vraag naast de vraag 'wat eten we vandaag' te zien staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer dat je je 'Nee' niet onderbouwd. Wat voor soort vragen zouden er dan gesteld moeten worden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nuttigere vragen ? Uitdagendere vragen ? Vragen waar je over moet nadenken of die je moet motiveren ? Volgens mij zijn er nog opties genoeg, hoor.
Nee, lijkt me meer iets voor op een jongerenforum ofzo.

Toegevoegd op 24-06-2009 17:51:50
Vragen die je op de basisschool maakte als je iemand moest interviewen (een bepaald beroep ofzo, of een bekende nederlander) zijn in principe allemaal ongeschikt voor GV, met name vanwege het niveau, maar ook vanwege het gebrek aak relevantie, Wat is je lievelings (dier, kleur, eten, vakantie, kleding, drinken. whatever) vallen daardoor bij voorbaat af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind van niet, maar als ze niet worden verwijderd, mag het.
Ik geef op zulke vragen geen antwoord, want in mijn optiek heeft het voor anderen geen waarde om te weten wat mijn sterrenbeeld is en wat voor toiletpapier ik gebruik en...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, wat voor toilletpapier gebruik jij eigenlijk...?
"Moeten" niet, maar omdat we elkaar toch regelmatig lezen, is het denk ik menselijk om wat meer van de persoon achter de antwoorden te weten te willen komen - het duidelijkste werd mij dat bij de vraag, of we elkaar niet eens allemaal zouden ontmoeten, die kortgeleden gesteld werd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou sommige dingen wel intressant vinden, maar dan meer als een een soort steekproef onderzoek. Ik zou het persoonlijk wel intressant vinden wat voor opleiding mensen hebben, wat voor werk ze doen, wat voor sport etc.

Ik denk echter dat veel mensen dat soort vragen te persoonlijk vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echt persoonlijk gerichte vragen, behalve op het gebied van muziek en entertainment, beantwoord ik niet meer.
Heel af en toe nog wel, maar liever niet meer. Ik ben ze steeds minder leuk gaan vinden.
In het begin was het soms nog wel grappig om de antwoorden te lezen. Nu ken ik dat wel een klein beetje genoeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk niet. Betere vragen dan deze worden regelmatig verwijderd door de willekeur van moderators.

De kleuterschool vragen kunnen maar beter daar blijven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt eraan, want de vragen die je stelt zijn verschillend van aard:
m/v: lijkt me niet echt boeiend
sterrenbeeld: ook niet echt
IQ: wordt interessanter, want je kunt wel zien met wat vor mensen je te maken hebt ;)
Wat je op het toilet leest: die lijkt met echt grappig, die zou je moeten stellen!
Wat is je lievelingskleur: is ook niet echt boeiend, want meestal krijg je dan alleen kleuren als blauw en rood, maar niet appeltjesgroen of navy (ik noem maar wat)

Maar zijn de door jou genoemde vragen door iemand gesteld dan???

Toegevoegd op 24-06-2009 18:37:50
Oh ik zie dat jij ze hebt gesteld...

Toegevoegd op 24-06-2009 18:40:11
Over je sterrenbeeld: Die vraag van jou vind ik goed! Dan weet je of mensen er mee bezig zijn! Dus sorry voor wat ik eerder getypt had
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zit niet alleen op gv om dingen te leren, maar ook om me te ontspannen.
de vragen die je noemt zijn wel erg onnozel, maar het hoeft voor mij niet alles hoogstaand te zijn.
zo heb ik vandaag een vraag gesteld over je gevoelens voor je huisdier, en erg genoten van de antwoorden, die mensen blijbaar graag gaven.
moet ook kunnen toch?
juist de afwisseling maakt het leuk voor me.
Rieneke1
14 jaar geleden
Nee, maar die vragen komen wel steeds vaker voor. Af en toe antwoord ik er wel op, maar kan eigenlijk het nut er niet van inzien.