Wat klopt er niet in dit verhaal?

Jan en zijn beste vriend Piet hebben ruzie omdat de laatstgenoemde het bed is ingedoken met de vriendin van Jan. Op een gegeven moment wordt het Jan allemaal eventjes te veel en schiet hij Piet neer met de pistool die hij de week voor de ruzie nog van zijn beste vriend heeft gekregen. Piet is op slag dood. Wanneer Jan hoort dat de politie eraan kom, besluit om er als een gek vandoor te gaan. Hij rent naar zijn auto en rijdt weg. Onderweg naar huis wil Jan zijn hoofd leeg maken, dus besluit onze held om de autoradio aan te zetten. Maar hoe verder hij zich verwijdert van het plaats delict, hoe slechter de ontvangst van de radio is. Op een gegeven moment kraakt het zo erg dat Jan de radio maar uit doen. Eenmaal aangekomen bij zijn huis merkt onze Jan op dat de voordeur wagenwijd openstaat. Hij vind dit erg vreemd, maar neemt zich voor om er niks raars achter te bedenken. Hij zou waarschijnlijk gewoon de deur hebben vergeten dicht te doen. Jan loopt verder zijn huis in en wanneer hij de woonkamer binnenloopt ziet hij iets dat zijn leven voorgoed veranderd.

Wat klopt er niet in dit verhaal?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ben bang dat we dat morgen pas weten :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uuuh niet om te zeiken, maar is het kennisvermeerdering om moppen en raadsels op gv te zetten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wel als je het onder het kopje raadsels en puzzels plaatst

Het beste antwoord

Een aantal zaken kloppen hier niet. Allereerst is het fout om met de vriendin van je beste vriend naar bed te gaan. Dan wordt het nog vreemder als Jan Piet dood. Dan is het opvallend dat Jan op de radio hoort dat hij gezocht wordt. Dan hebben we ook nog een autoradio die een vreemde nochtans onverklaarbare afwijking vertoond. Als dan ook nog zijn voordeur wagenwijd wordt het verhaal wel erg vreemd. In alle commotie vergeten ik bijna een ding; het hart van Piet. Want als er een ding niet klopt is dat het wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

De politie kan niet weten dat er geschoten is. Er is immers niemand die het schot kon doorbellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- Een heleboel taalfouten.
- Het feit dat een moordenaar "onze held" wordt genoemd.
- Het hart van Piet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yes.
Uhh, dat zijn leven al voorgoed veranderd is door het eerder beschreven incident in plaats van iets zien in zijn woonkamer?

Toegevoegd op 26-06-2009 00:11:58
Of heeft hij Piet in eigen woonkamer vermoord en vind ie hem daar weer?

Toegevoegd op 26-06-2009 00:12:51
En het hart van Piet klopt niet meer? Lijkt me.. En die van Michael Jackson ook niet..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De woonkamer lijkt me ook: plaats delict.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het hart van Piet :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het enige wat er niet klopt is het hart van Piet.
Verder is het ook wel een vreemd verhaal trouwens...

Toegevoegd op 26-06-2009 00:16:36
Dit is trouwens al een heel oud raadsel.
Ik ken hem in een andere versie, maar alleen al de vraag: wat klopt er niet? Roept bij mij het antwoord: "het hart" op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep, dat had ik nou ook.
het hart van piet klopt niet meer in dit verhaald

Toegevoegd op 26-06-2009 00:16:11
en het was niet piet die het bed in dook met yolanthe maar wesley :D:D

Toegevoegd op 26-06-2009 00:46:25
piet is met zijn eigen pistool doodgeschoten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jan luistert naar een verhaal op de radio en heeft ook nog een eigen leven..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jan en zijn beste vriend Piet (voormalig beste vriend)

met de pistool (HET pistool)

dat de politie eraan kom (komT)

besluit om er (besluit HIJ om er)

radio maar uit doen (radio maar uit doet)

Wat klopt er niet in dit verhaal? (Zie mijn aanpassingen.)

Het hart van Piet is gestopt! Jan had geen hart? Waarom is hij weer terug gereden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel niet, namelijk veel spelfouten maar 1 ding is zeker; het hart van Piet klopt niet meer....