Wat verstaan jullie onder een -Goede vraag- ?

Soms klik ik op GOEDE VRAAG terwijl ik hem helemaal niet goed vind in de zin van nuttig, maar wel interessant. Zou er ook niet een knop INTERESSANTE VRAAG bij kunnen komen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En een knop met 'leuke vraag'
En een knop met 'slechte vraag' Ik denk 't niet...

Het beste antwoord

Het verschil tussen een goede vraag, een interessante vraag, een leuke vraag, een grappige vraag, een nuttige vraag en een vraag waar jij of ik graag de antwoorden op zou zien, is zo onduidelijk, dat deze website voor al die categorieën samen slechts één knop heeft onder elke vraag: "Goeie vraag!".

Het effect van een druk op een knop voor iedere door mij genoemde categorie vragen zou hetzelfde zijn als een druk op slechts één knop voor alle categorieën tegelijk: een punt erbij voor de vraagsteller. Daarom hebben de makers van deze website er maar één knop voor gemaakt!

Wat je werkelijk vindt van een vraag, kan je, als je dat wil, vermelden in een reactie bij de vraag of een persoonlijk bericht aan de vraagsteller.
Antoni
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Die is er. Kijk maar onder elke vraag zit een button "Goeie vraag!"
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja daar had yk het dus over; je hebt me niet begrepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je die aanklikt, wordt die vraag geregistreerd als INTERESSANTE vraag!
Een interessante vraag is toch ook goed. En een goede vraag is toch ook interessant?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijns inziens zijn er ook "stomme" vragen om het maar even cru te zeggen die toch boeiend zijn. Ik kan het dus niet met je eens zijn dat interessante vragen automatisch ook goed zzijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan interessant ook stom zijn? Misschien wel ... nu ik er beter over nadenk, zou je wel eens gelijk kunnen hebben.
Op een goede vraag kunnen heel interessante antwoorden komen! En op een interessante vraag, goede antwoorden :)

Wat goed en interessant is, is voor iedereen anders. Ik denk dat het de bedoeling is om het zo simpel en duidelijk mogelijk te houden, door een interessante vraag gewoon als 'goed' te zien. Eigenlijk maakt het ook niet zo heel veel uit in mijn visie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je gebruikt de knop 'Goeie Vraag!' zoals die bedoeld is. Zo kun je in de F.A.Q. vinden: "Onder elke vraag vind je een knop 'Goeie Vraag!'. Als je hierop klikt geef je aan dat jij deze vraag interessant vind."

Sterker nog, vroeger stond er op die knop ook 'Interessant!'. Dit hebben de makers van de site later veranderd in 'Goeie Vraag!'. Waarschijnlijk omdat het leuk bij de naam van de site paste. ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is een vraag die

- veel mensen zich OOK afvragen
- en waarvan sommige mensen een (deel van) het antwoord weten. Een soort gezamelijk zoeken.

Dus vragen waarvan niemand het antwoord KAN weten of retorisch zijn, dat vind ik geen goeie vragen

vind ik dan.....

Het leuke is dat wat IK goeie vragen vind, hele andere zijn dan wat een ander goeie vragen vindt. Dat houd het veelzijdig:)