klopt het % bij beste antwoorden wel helemaal?

iemand heeft 3xbeste antwoord gegeven en 45xtotaal antwoorden gegeven, hoe komen ze dan op 10%? Bij mij 41/716, volgens mij is dat 6%, er staat 8%.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Je hebt gelijk. Ze kunnen niet rekenen bij GV.
(Ook al tel je nog openstaande antwoorden erbij)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antwoordman, niet alle vragen tellen mee; namelijk de vragen die verwijderd werden en de vragen zonder beste antwoord (en dat zijn er nogal wat).

Het beste antwoord

Het aantal antwoorden dat je geeft en het percentage beste antwoorden hebben geen directe relatie met elkaar. Daardoor is het ook een beetje lastig te controleren of zelf uit te rekenen, maar ik vertrouw er maar op dat er een stukje software loopt dat daar prima toe in staat is, en dat in elk geval voor iedeeen hetzelfde is.

Beste antwoorden tellen pas mee nadat de vraag gesloten en EN als vraag met beste antwoord. Vragen die gesloten worden zonder beste antwoord (omdat dat er niet is of omdat de vragensteller ze niet zelf sluit), daarvan tellen de antwoorden ook niet meer mee in het percentage.

Dus als je 25 antwoorden hebt gegeven en 5 keer het beste antwoord, zou je denken dat dat 20 % is.
Maar als er nog 5 vragen open staan, en er 10 zonder beste antwoord gesloten zijn, tellen er maar 10 vragen mee voor het beste-antwoord percentage, en heb je dus een beste-antwoorden-percentage van 50 %. Beetje gechargeerd voorbeeld, maar dat is wat ik er van begrepen heb. Correct me if I'm wrong.

Toegevoegd na 4 minuten:
De berekening wordt nog lastiger doordat antwoorden gegeven op verwijderde vragen, wel geregistreerd blijven als antwoord maar ook niet meer meedoen in de berekening. Als je die vragen dus niet bijhoudt, is het totaal niet meer op te zoeken of na te rekenen wat je percentage eigenlijk zou moeten zijn, en kun je het alleen nog maar zien als vergelijkingsgetal met andere GVérs.

Wat je percentage nog wel aangeeft, is hoe vaak jou antwoorden relatief als beste antwoord gekozen worden. Bij mij is dat dus ongeveer ruim één op de vier. Maar daarvoor tik ik dan in de regel wel veel meer dan 4 antwoorden. De rest echter verdwijnt ; als een van de vele antwoorden op een vraag zonder beste antwoord, of verwijderde vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 klopt. Zie ook http://www.goeievraag.nl/vraag/gebeurd-statistieken-puntentelling.15385#97780
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht al dat ik het ergens gelezen had ;-) , Alleen in de regels en faq's kon ik het niet meer 123 terugvinden. Bedankt.

Andere antwoorden (1)

Ze berekenen het totaal aantal percentage van de antwoorden die daadwerkelijk gesloten zijn. Kortom als er een vraag nog open is telt dit niet mee bij het percentage.