Wat is er aan de hand op onderstaande foto?

Wat is er zo bijzonder aan?

Toegevoegd na 19 uur:
De zittende persoon is een kunstwerk met de "handen" verstopt in de mouwen.

Zoals de kunstenares het omschrijft: "een zittende figuur in een bibliotheek.
Het doel is om de bezoeker te verleiden om contact te zoeken met de vrouw, iets dat in onze almaar individualistischer wordende maatschappij misschien helemaal niet meer zo vanzelfsprekend is".

Ik heb tijdens een 4 uur durende bespreking in die ruimte gezeten en welgeteld slechts 2(!) van alle bezoekers probeerden contact te zoeken met de "vrouw", waarvan ééntje keek of zij wellicht een interessante telefoon had (die bij haar hoofd lag, maar blijkbaar te oud was)........

Mijns inziens geeft dit kunstwerk goed weer dat het in het algemeen helaas niet goed gesteld is met saamhorigheid. (Uitzonderingen gelukkig daargelaten!)

Zie voor meer foto's en een filmpje de website van de kunstenares: http://www.remyhabets.com/beelden.html

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is geen mens, maar een pop.
Haar arm ziet er vreemd uit.
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (32)

dat ze aan het leren was zonder computer?

Toegevoegd na 1 uur:
het is een reconstructie van een crime scene.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is vakantie, dan leer je niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is een bureautest....

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit is een tafel-test
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze heeft geen rechterhand
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Delamp is aan terwijl het niet donker is buiten. Energieverspilling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vergadering is al een uur afgelopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zit alleen aan een veel te grote tafel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze foto is gefotoshopt. Want de dame komt uit 2003 en de inrichting, tapijt en boeken uit 1923...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
De kunststof kozijnen zijn anders niet uit 1923 :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tafel en stoelen zijn héél 2009achtig. Tip: neem eens een kijkje op een gemiddelde meubelboulevard.
Dat ze alleen aan een tafel(hangt)zit waar eigenlijk 8 mensen aan kunnen (hangen)zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie dat de lamp aan staat en er een aantal boeken naast de persoon liggen. De meest logische assumptie met deze kale informatie is dat persoon in slaap is gevallen tijdens het studeren. Het is of dat of er is iemand heel erg slecht bezig met het milieu
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er hangt een gewicht van een klok aan het raam
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat je zelfs lekker kunt slapen op de tafels van Ikea.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het blauwe dopje van het plastic flesje, weerspiegeld op de bodem in het restantje water in het flesje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heeft het iets te maken van de aparte keien-vloerbedekking? Goeie vraag in ieder geval:) ben benieuwd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt erop dat dat ding in het midden geen tafelpoot is. Ik weet niet wat het wel zou moeten zijn, maar het lijkt me in elk geval geen tafelpoot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik dacht dat het haar sjaal was
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt erop, ja. Maar dan zou ik die ook achter haar nek verwachten. Aan de andere kant, ik zie geen logischere verklaring.
het flesje is dicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat voldoende licht nog geen garantie is dat je wakker blijft tijdens een saaie vergadering.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Foto is in sene gezet?
Het lijkt dat ze niet op de tafel leunt, maar een beetje "zweeft". Rechter elleboog en arm leunt niet op de tafel. Als ze zou slapen zou dat wel zo zijn.

Toegevoegd na 2 uur:
Volgens mij is er in het linker raam een gezicht te zien, die niet van degene is die de foto heeft gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Duidelijk gevalletje van hangjongere met huisarrest (en daar zijn er veel te weinig van)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De rechter elleboog van het meisje lijkt het tafelblad niet te raken; misschien houdt ze een (optisch) instrument voor haar ogen.
Mijn eerste gedachte was een wanhopig of vermoeid persoon te zien, maar dat klopt niet met de opgeheven elleboog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is iets vreemds met het perspectief van die achterste stoelen rechts en links. De leuning wordt hoger naarmate ze verder weg staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juist..die achterste stoel KAN daar technisch gezien niet staan
Volgens mij zijn er een aantal elementen in gefotoshopt, o.a. de dame en de lamp en het trektouwtje (?). Hierdoor klopt de lichtinval niet (van de lamp) , zweeft de arm en waarschijnlijk klopt het perspectief van de stoelen ook niet. Tevens is de tafel waarschijnlijk verlengd.

Toegevoegd na 1 uur:
Ook de raamlijsten zijn erg scherp.

Misschien is zelfs de vloerprint er opgezet.

Toegevoegd na 3 uur:
Houding benen (hoek) is ook zo schuin dat zie niet kan zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is de vloer wel echt? ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wellicht niet.
Alles in de foto lijkt te zeggen dat dit een slapende scholiere of studente is, maar zij is een schoonmaakster die tijdens haar werk een "powernap " doet .
( Zie het schoonmaaktuig met de steel tussen haar benen en de rest onder de eerste stoel ) .

Dus een misleiding van je eerste indruk !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij niets.

Toegevoegd na 9 minuten:
maar ik denk dat als je iets wil zien je het uiteindelijk ook zult zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie achter haar 2 stoelen, die er eigenlijk niet kunnen staan. Aan de overkant 3.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom kunnen die stoelen daar niet staan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even uitvergroten, dan zie je dat de ruimte ontbreekt om ze zo neer te zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ziet er idd vreemd uit ..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
t.o.v. elkaar kunnen de stoelen niet zo staan, volgens mij.
er zit GHB in dat flesje ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
LOL!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja , kijk maar hoe ze out ligt te gaan ;-)
Dat zoveel mensen denken dat er iets aan de hand is op deze foto terwijl er eigenlijk helemaal niks aan de hand is.

Toegevoegd na 34 seconden:
Of heeft ze geen hand?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De trek touwtjes om het licht aan en uit te doen, die hangen aan het plafond ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals ik het ziet, zie ik een gedeelte van een voet met tenen onder de stoel linksvoor. Als je dan naar de benen kijkt, kan deze voet nooit zover van de been afstaan en zeker niet met de tenen naar de camera gericht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is gewoon een moordplek!!
je ziet haar liggen(in een rare houding)
met de lamp aan dus het is s'nachts gebeurd.
om te zien dat ze vermoord is kun je aan de bijl met bloed zijn op het rechtereind van de tafel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik lig wel eens zo over de tafel gebogen als ik moe ben ... en ik leef dan gelukkig nog wel dus zo'n rare houding vind ik 't nu ook weer niet :P
Het meisje zit op geen enkele stoel!
Het lijkt alleen maar zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het voorwerp rechts op de tafel, weerspiegelt zich niet in het blad en heeft geen schaduw.