Waarom kan je een reactie niet verwijderen?

We kunnen wel vragen en antwoorden verwijderen maar geen reacties.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Omdat dan waarschijnlijk alle daarop volgende reacties nergens meer op slaan. Dit zou kunnen bij bijvoorbeeld een discussie.
Als gehele vragen en antwoorden worden verwijderd, kan dit niet worden opgemerkt in de context en is het dus ook niet storend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tsja t was ook een beetje domme vraag
Reacties worden vaak in een opwelling geplaatst, in tegenstelling tot vragen en antwoorden, waarover wat dieper wordt nagedacht. (niet altijd :))

Om ons aan te sporen goed na te denken voor we een reactie plaatsen hebben we niet de mogelijkheid deze zelf te verwijderen.

Mocht je een reactie geplaatst hebben waarvan je spijt hebt, kun je deze zelf melden, waarna wij ernaar zullen kijken en vervolgens verwijderen, al dan niet met puntaftrek.

Uiteraard speelt ook mee dat als gebruikers zelf hun reactie verwijderen, een eventuele discussie onoverzichtelijk wordt, zoals Suniram hierboven al terecht schrijft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk om dezelfde reden als moderators uit gesloten vragen het 'beste antwoord' kunnen verwijderen en dat je antwoord uit een verwijderde vraag verwijderd kan worden...

Maar even serieus...

Ik denk dat dit is om te voorkomen dat de lijn van discussie in de reacties er onduidelijk komt uit te zien...