is het onveilig om informatie over jezelf op je gv account te zetten?

bij sommige mensen staat echt hun foto, twitter adres en naam, dan denk ik echt ben je niet bang dat iemand je gv account vind en al je persoonlijke vragen kan lezen.
net zag ik ook een foto van iemand van 12 met daarbij zowat al zijn gegevens, als hij iets zou vragen over een 1 of andere enge besmettelijke huidziekte en een klasgenootje ziet die vraag zou dat jongetje erg gepest kunnen worden op school.
hoe groot is nou de kans dat iemand je account kan vinden als je als gebruikers naam je echte naam gebruikt en een foto van jezelf gebruikt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarom gebruik ik altijd mijn sofi-nummer, dan weet tenminste niemand wie ik ben!
Kimath
12 jaar geleden
haha :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja daar heb je wel gelijk in,maar deze mensen kiezen er zelf voor om dit risico te lopen denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn reactie is ook al verwijderd (net als de andere) met als reden dat er geen antwoord op de vraag wordt gegeven... Ik vind het dan wel vaag dat ik mijn vraag niet meer kan nalezen, want ik weet echt niet meer wat ik precies heb getypt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vind ik ook zo jammer hier, dat iets verwijderd wordt en je kan dan niet meer even lezen wat je fout deed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@krekatos waarom begin je daar ineens over?
Als je een reactie geeft hoef je ook geen antwoord op de vraag te geven want het is een reactie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Wow, je moet altijd tegen mij ingaan he :P Volgens mij heb ik gewoon een antwoord gegeven, maar dat weet ik dus niet meer omdat ik hem niet meer terug kan lezen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ken iemand hier, hij heeft allemaal persoonlijke vragen er op staan. is niet zo handig van die gene.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
toegevoegd na 20 seconden: zij heeft er een afbeelding op staan met zijn/haar eigen gezicht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou goed zijn indien GV wanneer mensen hun profiel hebben aangemaakt een extra vraag verplicht zouden moeten invullen in de trend van: "Bent U zich bewust van de risico's die het prijsgeven van een profiel met zich meedraagt?" Er zouden dan nog wat mogelijk nadelige effecten vermeld kunnen worden. GV zou zich qua verantwoordelijkheid iets actiever mogen opstellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het echt heet ik Eric Wimp.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is de naam van bananaman

Antwoorden (5)

Onveilig is het niet denk ik. Ik kan me niet bedenken wat een mogelijke crimineel voor voordeel uit de gegevens kan halen. Maar er is idd wel een risico dat je herkent wordt hier, maar dan nog heb je de keus om te denken, goh, ik sta hier best met een open profiel, ik ga niet te diep in op antwoorden of vragen. Ik denk als je hier een profiel kunt aanmaken, je ook wijs genoeg bent of geacht wordt dat je dat bent om hier ook een keuze in te maken en dus eventueel de gevolgen moet dragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie vraag, vind ik! Tegenwoordig wordt overal gewaarschuwd om voorzichtig te zijn met het plaatsen van privégegevens op het internet. Kwaadwillenden kunnen met b.v. je naam en bankrekeningnummer al een hoop schade aanrichten.

Volgens het antwoord hierboven is de kans klein dat de informatie die op GV staat wordt misbruikt, "mits je niet al te diep op vragen en antwoorden ingaat".
En daar zit nou precies het probleem!

De vragen en antwoorden die je bij sommige accounts kunt lezen, geven een behoorlijk goed beeld van iemands persoonlijke leven, interesses, medische problemen e.d.
En wat nú op het internet staat, staat er vaak over 10 jaar ook nog op.

Steeds vaker gaan toekomstige werkgevers via Google op zoek naar achtergrondinformatie over sollicitanten. De resultaten zouden best eens een reden kunnen zijn om een sollicitant niet uit te nodigen voor een eerste gesprek.

Ook in de privésfeer kan het je kwetsbaar maken. Ik noem als voorbeeld dat kwaadwillenden uit sommige accounts kunnen afleiden dat iemand ouder én alleenstaand is. Het lijkt me niet verstandig om er dan je werkelijke naam en woonplaats bij te vermelden...
12 jaar geleden
het wordt pas onveilig als men zijn adresgegevens en telnr er op zou zetten , maar als dat niet het geval is dan is het niet onveilig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het beste voorzichtig met je prive informatie omgaan. Maar sommige personen stellen: Ik heb toch niets te verbergen? DNA afgeven (zie eerder gestelde vraag op GV)? Geen probleem! Tsja, hoe dom kun je zijn. Maar met betrekking tot de jongere gasten - ik las net over een 12 jarige - denk ik dat het goed zou zijn indien GV daar verantwoordelijkheid in zou nemen. Het zou goed zijn om mensen te waarschuwen voor de - eventuele - gevolgen wanneer je teveel informatie prijsgeeft bij je profiel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De site is bedoeld voor mensen boven de 16, zie de algemene voorwaarden:

"10. Geregistreerde Gebruikers onder de 16 jaar
10.1 De Website is niet gericht op personen die jonger zijn dan 16 jaar. Geregistreerde Gebruikers die jonger zijn dan zestien jaar hebben toestemming nodig van hun ouders of wettelijk vertegenwoordigers om zich te registreren. Een Bezoeker verklaart door het invullen en versturen van het Registratieformulier dat hij/zij 16 jaar of ouder is of jonger is dan 16 jaar maar zich registreert met toestemming van zijn/haar ouders of wettelijk vertegenwoordigers."

Daarin vind je ook: "6. Gebruiksvoorschriften Website
6.1 Sanoma Digital adviseert Bezoekers om bij het gebruik van de Website de nodige voorzichtigheid in acht te nemen, zoals:

1. gevoelige persoonlijke informatie, zoals bankrekeningnummers en creditcardnummers, niet aan andere Bezoekers bekend te maken;
2. zorg te dragen voor een afdoende beveiliging van hun computer(s) of andere systemen onder meer door het installeren van software of hardware die ongeautoriseerde toegang tot die computer(s) of systemen of de verspreiding van virussen tegengaat, zoals firewalls en antivirus software, en ervoor te zorgen dat de door de Bezoeker gebruikte software, zoals besturingssoftware, e-mail software en antivirus software, up-to-date is."

http://www.goeievraag.nl/voorwaarden#uitgebreid

In principe zou elke gebruiker die voorwaarden gelezen moeten hebben en is iedereen zelf verantwoordelijk voor wat z/hij aan persoonlijke gegevens plaatst.
Als jij in je profiel bijvoorbeeld naar een website op je eigen naam verwijst, kan ik via die weg misschien je naam, adres, telefoonnummer achterhalen, dus het risico daarvan moet je dan zelf afwegen tegen de mogelijke winst van meer bezoekers op je site.
Andersom bepaal je zelf welke vragen/antwoorden et cetera je hier plaatst en welke informatie daarin staat.
Niemand dwingt je persoonlijke informatie te geven, die afweging moet je zelf maken en aangezien je 16 of ouder zou moeten zijn, zou je ook verstandig om moeten kunnen gaan met dit soort dingen.
(Maar de praktijk is vaak anders, helaas.)