Zijn de langste antwoorden meestal de beste?

Ik weet nog van de middelbare school dat je bij multiple choice vragen het beste het langste antwoord kon kiezen als je het niet wist. Geldt dat ook hier? Zijn lange antwoorden beter vanwege hun uitgebreidheid en duidelijkere voorbeelden? En ben je bij vergelijkbare antwoorden geneigd de langste te kiezen als beste?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

In het Duits zeggen ze:
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

In het Engels: Less is more.

In het Nederlands: In de beperking toont zich de meester.

Het gaat bij antwoorden, en vragen, om wát er geschreven wordt, niet om hoeveel.

Dus als iemand een eind in het wilde weg zwamt, scoort die daar echt niet mee. Ik bewonder het juist als mensen met weinig woorden veel kunnen zeggen.

Maar mij lukt dat (zoals je ziet) zelden, of (nog) niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bron bestaat niet :o)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dit een goed antwoord. En daarbuiten past het precies in het profiel van de vraag.
En je plaatje straalt ook één grote "Nee" uit. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel Surinam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1. Goed antwoord, goed gevonden. Jammer van de lange bron... :-)
De langste antwoorden zijn niet altijd de beste antwoorden. Te lange antwoorden draaien om de zaak heen. Kort en bondig moet ook duidelijk kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoewel ik van de lange antwoorden ben en ook best regelmatig een puntje scoor, HOEFT het langste antwoord niet het beste te zijn.

Zelf merk ik echter dat veel vragen veel kanten hebben, dat een stukje extra informatie of een voorbeeld een antwoord versterkt (want alleen JA of NEE voldoet in mijn ogen NOOIT als goed antwoord, zelfs niet als het inderdaad UITEINDELIJK ja of nee is. Ik vind het belangrijk te weten / erbij te zetten waarom.

Soms zou ik wel wat beknopter willen zijn, maar ik merk dat je dan soms ook belangrijke info laat liggen. Een complexe vraag vraagt om een complex antwoord. Stel iemand stelt de vrag "Hebben mensen een ziel". Dan kun je veertig antwoorden krijgen waarvan 20 keer ja en 20 keer nee ; ik denk niet dat je dan iets opgeschoten bent met je vraag, want het is natuurlijk geen onderwerp voor 'meeste stemmen gelden'.

Zelf neig ik ook bij mijn eigen vragen het meest complete (en dus ook vaak langste)antwoord te kiezen, dat me de meeste informatie of de beste uitleg geeft. Knip- en plakwerk uit een internetbron , met of zonder bronvermelding, zou ik ondanks zijn juistheid nooit als beste antwoord kiezen. Maak je dan in elk geval de kennis een beetje eigen en vertel in eigen woorden, en laat zien dat je het begrepen hebt.

Maar sommige mensen hebben de fabelachtige gave om in twee zinnen meer te zegen dan een ander in 200. Daar heb ik wel erg veel bewondering voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Marleen, jouw antwoorden zijn altijd heel uitgebreid en vaak ook heel goed, maar ik heb wel de neiging om na drie van jouw antwoorden, er geen meer te lezen die dag. Veel te veel letters zou mijn dyslectische broer zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Idd... Het kan veel beknopter en to the point.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dounja, klopt. Ik zou vaak korter willen zijn, maar heb gen flauw idee hoe, zonder info over te slaan, Bovendien schrijf ik mijn atnwoorden voor de volledigheid, niet voor dyslectici. mh75 ; hie dan ? ZONDER info over te slaan ? Ik ben je man....
(Ik moet namelijk bij elk ECHT lang antwoord al gemiddeld 2000 tekens (!!) schrappen om niet over de toegestane 2500 te komen, en soms lukt me dat niet eens.
Als het me wel lukt, DOE ik het ook. Typen is niet mijn hobby.
Nee, het gaat om de inhoud van het antwoord en niet om het aantal letters..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, soms zijn ze zelfs te lang, dan ben ik na 2 zinnen de draad al kwijt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is voor iedereen anders, ik vind zelf van niet omdat anderen het mischien beter kunnen verwoorden en dus niet zoveel woorden nodig hebben. de antwoorden waar bronnen bij vermeld zijn (indien nodig) vind ik wel erg waardevol, en als de antwoorden gebaseert zijn op feiten, en niet zoiets van: ik denk....
het ligt er voornamelijk aan hoe iemand zijn antwoord geeft en/of uitbreid. hele korte antwoorden vind ik de slechtste, waar je aleen een ja of nee ziet. ik heb voor mijn idee dan toch dat mensen op die manier snel een puntje voor hun score willen vedienen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker niet. Lange antwoorden krijgen van mij weinig aandacht. De meeste vragen die hier gesteld worden kunnen in een paar zinnen beantwoord worden. Zeker als de gever van het antwoord verstand van zaken heeft. Anders krijg je ellenlange copy-paste teksten van wikipedia o.i.d. Dat had de steller van de vraag wel zelf kunnen verzinnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kort maar krachtig ,ook ik vind een lang verhaal niet boeiend, maar bij sommige antwoorden wel nodig.
Het ligt aan het onderwerp.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind van niet. Om één duidelijke reden: Ik weet zeker dat het gros van de lezers ze overslaat. Dat gaat ook zo met mailtjes. Alles van boven de vier regels wordt niet gelezen, het overstijgt de spanningsboog van de lezer.
Gemiddeld natuurlijk en uitzonderingen daargelaten.
De kunst is kort en krachtig de essentie neer te zetten.
Als je een website citeert, doe dat in een paar regels en geef de verwijzing voor de mensen die echt geïnteresseerd zijn.
AWM