Waarom worden we als GVers ingedeeld in niveau's? Is de benaming nieuwkomer,gevorderde o.i.d. niet duidelijker?

Zo lijkt of je als nieuwkomer kwalitatief mindere vragen stelt,of is dat alleen mijn mening?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Natuurlijk stelt een nieuwkomer niet kwalitatief mindere vragen. Wel is het zo dat je die persoon nog niet kent en dus ook niet kan terugkijken wat de waarde van zijn/haar antwoorden is.
In principe is een indeling helemaal niet nodig, evenmin als de beperkingen wat betreft aantal vragen, antwoorden, reacties en duimpjes. Maar ze moeten natuurlijk iets verzinnen om de site aantrekkelijk te maken en te houden.
Het competatieve element maakt het een klein beetje verslavend, hoewel ik ook steeds gewoon benieuwd ben wat iemand anders nu weer vraagt waar ik misschien het antwoord wel op weet en misschien zelfs wel het beste antwoord op kan geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat nieuwkomer en oudgediende ,zoals je ze op de meeste fora wel tegenkomt, helemaal niets hoeft te zeggen over hoe lang je al bij een site bent.
Sommige mensen posten nooit en zijn na anderhalf jaar nog steeds een 'groentje', anderen hebben zo veel te schrijven dat ze na een maand al de veteranenstatus hebben bereikt.

Een nieuwkomer kan kwalitatief uitstekende vragen stellen, en zoals je kunt zien als je kijkt naar de top tig aller tijden, staan daar bovenaan mensen die in elk geval IK hier nog nooit gezien heb ; en dat wil toch wat zeggen ;-)

(Ik zie trouwens dat dat overzichtje met waarderingen op dit moment even weg is ; vermoedelijk wordt daar ook aan gewerkt ??)

We hebben in elk geval verschillende beoordelingscriteria hier : je nivo zegt globaal iets over je activiteit (hoeveelheid gestelde vragen en/of gegeven antwoorden), je waardering zegt iets over de gemiddelde waardering van je antwoorden (en kan dus helemaal uit lijn zijn met je nivo ; vergelijk bijvoorbeeld de waarderingscijfers van Antwoordman en Xinix), en je weekpositie is al helemáál afhankelijk van je activiteit en aantal beste antwoorden. En dan natuurlijk je percentage beste antwoorden ; al met al ontstaat er zo een leuk beeld van de verschillende deelnemers, al zegt het uiteindelijk natuurlijk niks.

Uiteindelijk wil nivo 1 natuurlijk ook zeggen dat je nog een redelijke nieuwkomer bent (al kun je dat jaren volhouden als je niks doet), en doe je op nivo vijf, zes al redelijk serieus lang mee. Op nivo 9 wordt het denk ik tijd een andere hobby te zoeken :lol:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Marleen: Wat wordt die nieuwe hobby dan? Ik ben nieuwsgierig omdat ik hier maar niet weg kom. Ik ben hier al wat langer dan jij, iets minder actief, maar blijf toch steeds terugkomen. Misschien kun jij een suggestie voor een hobby geven die mij van deze vreemde verslaving af kan helpen... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Och jee, ik heb zoveel hobbies dat ik niet eens zou moeten weten war ik moest beginnen. Ik moet in elk geval mijn lezen weer eens oppikken, want één boek per week wordt wel heel armoedig, de naaimachine moet weer eens uit het stof, en .....de zomer zit er bijna op, dus dat wordt weer lekker fietsen, wandelen, shoppen, affijn, al die dingen waar je met die hitte niet aan toekomt.
Alles wat creatief is kan ik je aanbevelen ; kun je je helemaal in uitleven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik zo jullie conversatie bekijk,denk ik dat jullie allebei veel tijd in GV steken!Ik voor mij vind,dat het bar verslavend werkt en kom bijna niet meer toe aan andere liefhebberijen,hoewel ik de hele dag de tijd heb,want gepensioneerd.Maar wat mijn reactie niet op jullie reacties, maar op jullie antwoorden is,dat ik niet weet welke van de 2 ik als Beste Antwoord moet kiezen! Ik voel mij nu net die ezel tussen 2 schelven hooiZal er maar een nachtje over slapen.
dat is toch gewoon een andere naam voor niveau
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ben ik beslist niet met je eens.Je kunt op dit forum nieuw zijn,terwijl je Dr,Mr,Ir, bent,toch zit je dan op niveau 1 .