Is het redelijk een vraag te verwijderen waarinmiddels 23 antwoorden op gegeven zijn ?

Taurus had een vraag om een gezamenlijk gedicht te maken en velen hadden daar al gehoor aan gegeven.
Kan deze na een dag dan toch zomaar verwijderd worden.
Is dat niet een beetje laat en worden dan niet alle beantwoorders een beetje genegeerd door de moderators?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je wel!goede vraag.

Het beste antwoord

Ik vind dat dat niet redelijk is. Als een moderator op dat moment zijn 'dienst' heeft, zou hij op moeten merken dat die vraag er niet hoort.
Als je ziet dat er zoveel mensen enthousiast op een vraag reageren, blijkt toch wel dat leden van GV het een 'leuke' vraag vonden. Na 23 antwoorden is het naar mijn idee te laat om een vraag nog te verwijderen, dan hebben ze blijkbaar die vraag door hun censuur laten gaan of het niet gemerkt. Je kunt als beantwoorder ook niet weten dat na 20 antwoorden de vraag 'eigenlijk daar niet thuis hoort' Dan zou er ook een 'te laat' moeten zijn voor de moderators.

Toegevoegd na 5 minuten:
Buiten dat feit is het toch 'goeievraag.nl' en niet 'leerzamevraag.nl'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In dit geval was het idd vrij laat, omdat er op de achtergrond ook wat discussie was over de vraag (wel/niet laten staan). Dat kan wel eens voorkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het zelf geschreven kunnen hebben.
Proficiat ;-)

Andere antwoorden (6)

De moderators zijn ook maar mensen. Het kan zijn dat ze er overheen gelezen hebben, ze het te druk gehad hebben met het verwijderen van andere/ergere vragen, of ze twijfelden en hebben met elkaar een overleg over deze vraag gehad. Daarom kan het zijn dat het wat later is verwijderd. Op zich jammer, vooral omdat er al zoveel antwoorden op waren en het best een leuke vraag was. Maar ja, de vraag was tegen de regels.. het was geen kennis vermeerdering, dus toch wel terrecht verwijderd. Hoe zonde het ook is..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een vraag populair is en niemand tegen de borst stuit,
kun je de regels ook wel wat minder strak toepassen, zeker na 1 dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De moderators zijn niet 24 uur per dag aanwezig..dus daarom kan het wat later gebeuren.
je moet toch ergens een grens trekken met de regels..als je elke keer de regels wat minder strak gaat toepassen zijn er op het laatste geen regels meer. Een vraag kan wel populair zijn maar als het tegen de regels is blijft het helapidaka..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De moderators zijn ook maar mensen schrijf je, maar de GV-ers zijn ook maar mensen die wellicht deze vraag aan het volgen waren en plotseling zijn alle antwoorden weg.
Zo van: "zoek het allemaal maar uit met je antwoorden (in dit geval dichtregels)". Misschien overdrijf ik een beetje, maar ik vond het onterecht en een belediging voor de beantwoorders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@rubro: ik denk niet dat je het als een belediging moet zien. We doen ons best en uiteraard wordt er soms heel vroeg en soms wat te laat ingegrepen. We proberen wel altijd de richtlijnen te volgen. Dus ook in dit geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee...dat geneuzel over aanstaande bevallingen...dat is zeker wel kennisvermeerderend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Sherpa: voor veel aanstaande moeders is dat inderdaad kennisvermeerderend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zag dat er in het onderwerp poëzie nog geen enkele vraag was gesteld en welke vraag moet je in godsnaam daarover stellen.Ik vond het goed bij het onderwerp passen maar de moderators zijn heel druk om veel van mijn vragen te verwijderen.Ook de vraag welk schoolvak je graag toegevoegd zou willen zien was al veel beantwoord maar werd ook verwijderd.grrrrrrrrrrrrrr
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry,vergissing,de vraag over het schoolvak staat er nog maar de vraag wat heb jij vandaag gedaan/gelaten waar je trots op bent was verwijderd.Lijkjt me toch een hele leerzame vraag.
Ik geloof dat moderators net als gewone mensen 's avonds naar bed gaan na b.v. een verjaardag en de volgede ochtend de vraag zien! Daarom lijkt het niet redelijk,maar is het wel! Ik vond het trouwens een leuk idee van onze stier!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mee eens!! +1 ik heb in mijn antwoord ook al aangegeven dat ik het een leuke vraag vond maar het is nu eenmaal tegen de regels..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vond het ook een leuke vraag en was teleurgesteld dat hij, met alle leuke antwoorden/dichtregels erbij, verwijderd werd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
So do I.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, ook moderators moeten wel eens een oogje dichtdoen en dan zien ze de vragen niet ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel Peter!+1van mij
Zelf ben ik niet betrokken geweest bij het verwijderen van de vraag.

Wel is het zo dat wij geen dienst hebben en ook niet op kantoor zitten. Wij doen alles in onze vrije tijd dus het kan soms even duren voor we overleg hebben gehad. Ook besluiten we soms om het even aan te kijken hoe de antwoorden gaan worden.

In dit geval kan ik me voorstellen dat het te veel een chatvraag is geworden en alsnog verwijderd is.

Stel je voor dat een vraag enorm racistisch is dan maakt het niet uit of er 3 of 1000 antwoorden zijn. Deze vraag was natuurlijk een ander iets maar het principe is hetzelfde als wij hem niet vinden kunnen dan maakt het aantal antwoorden niet uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was de vraag dan verstopt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms wordt een vraag pas (veel) later als "niet volgens de richtlijnen" bestempeld. Dat kan gebeuren, alleen gebeurt niet zo vaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
CHATVRAAG? maximaal 2 regels had ik erbij gezet.Lijkt me moeilijk chatten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@taurus: als het 2 lange regels zijn, moet het lukken, zeker met al die afkortingen bij het chatten. Nee serieus, het is geen vraag die geschikt is voor deze site. Zie ook het antwoord van de beheerders hieronder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
EN raadsels dan?Wat is de de verleden tijd van komkommer?Niet verwijderd.Dit was toch poézie?Daar mis een speelse vraag toch ook op zijn plaats?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de raadsels is een aparte rubriek ingericht en daarvoor zijn ook richtlijnen.
Dat hangt van de vraag af en niet van het aantal antwoorden. Het komt wel allemaal ongeloofwaardig over als de ene vraag alsnog verwijderd wordt, terwijl soortgelijke vragen mogen blijven staan. Wat dat betreft moeten de mods unaniem zijn in hun besluit.
Het is óf zwart óf wit. Grijs bestaat hier niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het blijft raar dat soms de ene vraag wel kan en de andere bijna exact hetzelfde gestelde vraag opeens niet, vind ik nog steeds jammer, dus mee eens: +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarom hebben de mods op de achtergrond overleg. Grijze gebieden zijn er altijd, alleen dan komen we samen tot een "oordeel".
Als deze vraag toegestaan zou worden, dan zouden hierna ook alle soortgelijke vragen toegestaan moeten worden, anders vallen de vragenstellers van deze andere vragen (terecht) over dit voorbeeld.

Het lijkt me niet wenselijk dat alle vragen toegestaan moeten worden (dat is voor mij juist de kracht van GV), dus ik vind dat de vraag terecht is verwijderd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt gelijk en ik ben het daar ook mee eens, maar met meerdere moderators hoeft dat toch geen dag te duren.
Als het dan een van de populairdere vragen blijkt, vind ik niet dat je hem nog weg kunt halen. dat moet toch uiterlijk binnen een paar uur gebeuren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er worden wel vaker vragen pas later verwijderd. Dit kan bijvoorbeeld zijn omdat het een twijfelgeval is, of omdat de vraag simpelweg over het hoofd is gezien.
Ja, dat is redelijk. GoeieVraag.nl is een vraag- en antwoordplatform dat is bedoeld voor vragen die zijn gericht op algemene kennisvermeerding of vragen om advies. Zodra vragen als "Kunnen wij samen een mooi gedicht maken?" worden toegestaan, bestaat het risico dat deze website meer begint te lijken op een chatbox dan een platform voor kennisdeling. De richtlijnen zijn ervoor om dit te voorkomen. Om "af en toe" een uitzondering te maken op die richtlijnen is niet eerlijk naar andere gebruikers. Daarbij speelt het dus geen rol hoe lang de vraag al openstaat, of hoeveel antwoorden er al zijn gegeven.