Ligt dit nu aan mij of werkt deze website zeer verslavend?

Ik ben zelf sinds een paar dagen op deze website en ik betrap mij er nu al op dat ik regelmatig even kijk of er al nieuwe vragen of antwoorden zijn.
Vooral meer vragen dan antwoorden trouwens.

Is dit toch een soort van teken dat mensen elkaar nog wel echt graag willen helpen in tegenstelling tot wat we dagelijks in de nieuwsberichten lezen, of komt dit voort uit een soort oer-(competitie)drang om het beste antwoord te willen geven?

Wat is jouw motivatie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (10)

Welkom bij de club!
Ja, het is leuk om snel de goede antwoorden te geven.
En er een originele invalshoek bij te vinden.
Ik heb nog een tip: Voordat je een vraag stelt, zoek even op of die nog niet gesteld is. Deze vraag is in elk geval al gesteld in soortgelijke bewoordingen.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan jij als ervaren GVer zeggen of er nog wel goede vragen over zijn?
AWM
14 jaar geleden
Ja, ik denk dat het aantal goede vragen onuitputtelijk is.
Alleen is dat 'goed' een subjectief begrip. Ik persoonlijk vind iets een goede vraag als je denkt: 'Ja, verrek, hoe zou dat zitten?'
Het werkt inderdaad verslavend. Je bent elke keer weer benieuwd of er reacties, antwoorden en nieuwe leuke vragen zijn. Omdat er ook een puntensysteem is wil je ook steeds hogerop komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allebei is het geval:
- het is verslavend
- en dat ligt aan jou
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geef al veel plusjes. Nauwelijks minnetjes.
gewoon aan overgeven en toegeven dat op GV zitten de hele dag het liefste is wat je met je leven doet. Je hebt geen keus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet dat een geboorterecht van de mens "vrijheid van keuze" is. Hiermee bepaalt hij zijn 'hemel' of 'hel'. Wanneer jij jouw 'hemel' vind bij GV, dan maak ik me over jou geen zorgen.
Welke verkies jij?
Is voor mij inderdaad zeer verslavend! Moet me er af en toe gewoon van losrukken om ook nog andere dingen te doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja in het begin wel..maar dat verdwijnt op den duur wel hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naatje? Verdwijnen? Nee, je moet op den duur ook eens wat anders doen, maar verdwijnen? Ik kan me echt nog steeds niet losmaken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou de verslaving dan he? die is er bij mij wel af hoor, ben veel minder op de site dan in het begin maar het blijft leuk natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gounja +1 (kan niet hoor)
Naatje -1 (idem).
Natuurlijk is het verslavend, anders zou ik hier en nu niet achter mijn pc zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gounja? ;-)
Ja het is best wel een beetje verslavend , maar dan vooral in de goede vorm : je doet iets nuttigs met je tijd en je denkt mee en leeft je in in situaties , in de vragen.

In het beging ( 1 maand geleden) voelde ik ook dat dit zomaar een verslaving zou kunnen worden. Ik ging toen ook vaak naar het internetcafé en pokerde en beantwoordde goeie vragen wanneer het pokeren even een beetje saai was. Dat was dan even 100% in de virtuele wereld bestaan .

Oei dat was dubbel verslavend. Vooral het wisselen en het doorklikken bij GV werkt verslavend. En sommige antwoorden zijn zoo goed, wil je niet missen . Sommige vragen wil je ook niet missen !

Wat ook meespeelt is de spanning van antwoorden op je eigen vraag die langskomen . Terwijl je vraag "open " staat weet je dat anderen hem aan het lezen zijn en antwoorden zijn aan het bedenken.

Ook in het begin : ontbijten aan de computer , of nog erger GV openen vóór het ontbijt !

Maar ik heb het idee dat ik niet de enige ben :-)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet verslavend.
Het is een aanvulling, en geen vervulling van mijn leven..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals VOF de Kunst al zei over koffie: "Ik wil een keurig nette verslaving." GV kan inderdaad licht verslavend werken heb ik gemerkt, maar dat is volledig onschuldig.

De duimpjes, de punten, de reactie-mogelijkheid en het beste antwoord zijn natuurlijk ook bedoeld om je vaker
te laten terugkomen om het aantal hits op de site te maxiimaliseren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het ook heerlijk om af en toe eens even te kijken hoe het met de vragen staat en het geeft ook een grote voldoening als je antwoord kunt geven... en nog meer als je antwoord ook gewaardeerd wordt.
Ik vind het fijn om andere mensen te helpen en ben zelf ook erg nieuwsgierig. De ideale samenstelling dus om actief deel te nemen aan deze website. Moet me er soms echt vanaf trekken, want er is nog meer te doen dan GV'en.
Kan me op dit moment nog even niet voorstellen dat ik deze website 'saai' zou gaan vinden. Je leert steeds bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 helemaal mee eens