van 33% naar 29%, hoe kan dat?

Ik stond bij de beste antwoorden op 33% en nu op 29%, hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Rechts van je percentage beste antwoorden zie je een vraagtekentje staan. Als je daar je muispijltje op zet, verschijnt de volgende tekst:

        Het aantal 'beste antwoorden' wordt gedeeld door
        het aantal beantwoorde vragen die én gesloten
        zijn én waarbij een 'beste antwoord' is gekozen.

Als je een aantal vragen hebt beantwoord die gisteren nog open stonden, maar die nu zijn gesloten, en waarbij de vraagsteller een *ander* antwoord als Beste Antwoord heeft gekozen, dan daalt dus jouw percentage Beste Antwoorden.
Cryofiel
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dan heb je de laatste tijd waarschijnlijk veel antwoorden gegeven die (nog) niet tot beste antwoord gekozen zijn.

Als jij 4 antwoorden geeft en er worden er 2 als beste gekozen, dan zit je op 50%. Als je er nog 4 geeft die niet tot het beste antwoord verkozen worden, dan heb je nog maar 25% van je antwoorden die "beste antwoord" zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Dit geldt alleen wanneer bij die andere 4 vragen een beste antwoord is gekozen. Soms wordt een vraag gesloten, maar wordt er geen beste antwoord gekozen. De antwoorden die je op zulke vragen geeft, tellen niet mee bij het berekenen van jouw percentage beste antwoorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt inderdaad.