Ik heb 216 gegeven antwoorden, hiervan zijn er 30 gekozen tot beste antwoord, hier achter staat 27%, wat betekent die 27%?

27% van 216 is geen 30...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit percentage wordt berekend aan de hand van de reeds gesloten waarbij de vraagsteller een beste antwoord gekozen heeft.

Is er een vraag gesloten waarbij de vraagsteller géén beste antwoord heeft gekozen, wordt dit ook niet meegenomen in het percentage.

Ook zullen er nog open vragen tussen zitten, die zijn uiteraard ook nog niet meegenomen in het percentage.

Dus wat die 27% betekent, dat houdt in dat van alle vragen die jij beantwoord hebt, en waarbij vraagsteller een beste antwoord heeft gekozen, in 27% van deze gevallen jij het beste antwoord gegeven hebt.

Met plusjes en minnetjes heeft het niets te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Achter dat percentage staat een vraagtekentje, als je daar overheen scrolt krijg je het antwoord op je vraag:

Het percentage 'beste antwoorden' dat te vinden is op je profielpagina wordt berekend door het totaal aantal 'beste antwoorden' te delen door het aantal beantwoorde vragen die én gesloten zijn én waarbij een 'beste antwoord' is gekozen.

Op deze manier kunnen openstaande vragen en gesloten vragen zonder beste antwoord je percentage niet negatief beïnvloeden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze berekenen het percentage aan de hand de hoeveelheid gesloten vragen waarbij ook een beste antwoord is gekozen. Waarschijnlijk is het zo dat je op veel vragen een antwoord hebt gegeven waarbij de vraagsteller uiteindelijk niet een beste antwoord heeft gekozen.
In jouw geval is 30 beste antwoorden 27 % dus dan zal er bij (30:27)x100 vragen waarop jij een antwoord hebt gegeven, een beste antwoord gekozen zijn.
(=111 antwoorden)