Mag je op GV ook een vraag stellen ,,in en andere taal. Dus niet in het Nederlands.?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je gaat me toch niet vertellen dat je al zolang bij gv zit maar nooit de richtlijnen hebt gelezen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mocht je perse een vraag in een andere taal willen stellen, dan heb je de keuze uit de verschillende "goeievraag" versies in het buitenland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt m.i. kiezen tussen Noord-Nederlands en Zuid-Nederlands (Vlaams). Fries mag niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee he, aub geen vragen met een zachte G... :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zouden Vlamingen geen vragen mogen stellen van jou?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Joh, zie je de smiley niet? Ik bedoelde dat je weinig verschil "leest" tussen Zuid- en Noord Nederlandse vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat verschil (Noord of Zuid) blijkt helaas niet of te weinig. Daardoor worden vragen van Noord-Nederlanders beantwoord door Zuid-Nederlanders vanuit de Zuid-Nederlandse situatie. (omdat dat aspect niet blijkt).
Ergo, antwoorden sluiten niet goed aan op de vraag en de vrager wordt op het verkeerde been gezet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben er niet geheel van overtuigd dat de Vlamingen het fijn vinden dat je ze aanspreekt met " Zuid-Nederlanders"...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is de onderbouwing van je gedachte en twijfel?
Ik spreek ze niet aan maar benoem ze.
Ik doel op Nederlands in de betekenis van taal, niet van nationaliteit.
In taal zijn we een eenheid omdat we dezelfde taal spreken. Daarom ben ik voorstander van samenwerking tussen Vlaanderen en Nederland op het gebied van taal en cultuur. Zie ook "ANV".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik citeer:
"Daardoor worden vragen van Noord-Nederlanders beantwoord door Zuid-Nederlanders vanuit de Zuid-Nederlandse situatie. (omdat dat aspect niet blijkt)."

Het beste antwoord

Nee, dat mag niet.
In de algemene richtlijnen staat letterlijk:

Vragen, antwoorden en reacties mogen alleen in de Nederlandse taal worden gesteld en gegeven, niet in sms-taal en niet in hoofdletters. Let op je spelling, gebruik zo nodig de spellingscontrole die de website aanbiedt.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, de voertaal op GV is Nederlands, en blijft Nederlands. Tenslotte zijn Nederlanders de doelgroep, hoeveel talen we ook spreken, en hebben Duitsland, Frankrijk. Amerika etc. hun eigen variant op deze site - maar geeneen van dit niveau moet ik eerlijk toegeven, ondanks dat het niveau hoger is geweest.

Je mag wel vragen om een vertaling van een buitenlandse zin of tekst, en ook in je antwoord mag je wel een anderstalige bron citeren en aanhalen, MITS je er een (korte) vertaling of beschrijving bij geeft, of alleen de link voor de geinteresseerde.

En voor zover mensen dat een andere taal willen noemen - wat het op veel punten ook zeker is- : vragen stellen in het Vlaams is zonder beperkingen toegestaan. (Soms echter is een kleine toelichting wel handig ;-)