Australie: wat wel en niet invoeren?

Hallo allemaal,

Omdat wij een tijdje gaan backpacken hebben we van vrienden een leuk pakketje gehad om mee te nemen. Hier zitten ook bijv. blikjes knakworstjes in en blikjes ravioli etc. Mag dat meegenomen worden? Het is geen 'vers' vlees, het is in blik verpakt.

Ik hoor het graag!!

Met vriendelijke groet,
Linda Zonneveld (tu)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Verboden mee te nemen

Zorg ervoor dat je geen eten bij je hebt want ze zijn als de dood voor allerlei (landbouw)ziektes. Op je instapkaart - de Incoming Passenger Card die je krijgt uitgereikt in het vliegtuig- moet je voedsel, planten en dierlijke producten zoals vlees, zuivel, fruit, groenten, houten artikelen zaden en noten opgeven. Wanneer je dit niet doet, hangt er een boete of zelfs gevangenisstraf boven je hoofd!

Alle bagage wordt gecontroleerd. Snuffelhonden kunnen ingezet worden voor het achterhalen van quarantaine-artikelen. Ook de invoer van drugs, steroïden, vuurwapens, beschermde dieren en producten als kaviaar, schelpen en ivoor is ten strengste verboden. Wanneer je niet zeker bent van iets in je bagage, geef de goederen dan aan en vraag het aan een douanebeambte.

http://www.australie.nl/id/1/6443/douane.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem nou geen eten mee naar australie want het kan je opbreken. Er is op TV een programma over de duane in Australie. Kijk daar eens naar. Dan weet je precies wat wel en wat niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet meenemen, het kan je zelfs een flinke boete opleveren. Ik herinner me nog een verhaal van mensen die ham/kaas saus in de gedroogde variant hadden meegenomen en een flinke boete kregen. Daar is ook genoeg te koop, dus waarom zou je het risico nemen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet meenemen:
wapens, explosieven, hash/wiet, cocaïne, paddo's, heroïne, speed, bloembollen, aardappels, pastinaak.