geld sturen naar het buitenland

Ik heb een vriend in de gevangenis van Fankrijk, kan iemand mij vertellen hoe ik geld kan overmaken naar hem?? Ik wil het niet opsturen ( te riskant) en hij heeft geen bankpas of bankrekening, wat te doen? Bvd

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (7)

Wat je moet doen is vragen naar het BIC nummer en IBAN nummer van de gevangenis... Dan maak je geld over en noemt exact de gehele naam van de persoon in kwestie en die krijgt het dan netjes ter plekke overgemaakt... Zo gaat dat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak het via een standaard Europese overschrijving over naar een wederzijdse vriend in Frankrijk. Als je BIC en IBAN kent, kost dat niets (tot, meen ik, een maximum van € 12500 per keer).

Die wederzijdse vriend neemt het geld contant op van zijn rekening en brengt het naar de gevangene.

Toegevoegd na 22 minuten:
Heb je het al eens aan de gevangenis gevraagd? Die zullen hier toch wel vaker mee te maken krijgen, en zij zijn waarschijnlijk de experts - ze zullen het in ieder geval beter weten dan wij met ons allen.

Anders: heeft hij geen enkele vriend in de omgeving? Zo nee, is er geen pastoor van een nabijgelegen kerk die iets voor de behoeftige medemens zou willen doen? Dan maak jij het geld over naar die pastoor, en die geeft het contant aan jouw vriend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als hij geen bankrekening heeft zal je het hem dus cash moeten geven. Dan is er maar 1 mogelijkheid over behalve het hem zelf te brengen, dat is iemand anders te vertrouwen die het hem brengt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als hij wel een emailadres zou PayPal een optie kunnen zijn.
Dan moet er wel iemand anders in de buurt zijn om het geld op te nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
probeer eens western union.
www.westernunion.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik proef uit je vraag dat je belangrijkste probleem is dat je het systeem in die gevangenis niet vertrouwt.
Als dat het uitgangspunt is, blijft er maar 1 ding over: cash overhandigen, door jouzelf of door een vriend.
Voorts, is het zo dat hij lang in de gevangenis daar moet blijven? probeer dan een bankrekening voor hem te regelen daar, dan is het een stuk gemakkelijker.
itsme
14 jaar geleden
ik weet niet of het in frankrijk hetzelfde gaat, maar in nederland heeft elke gedetineerde een registratienummer. er is geen cash geld in omloop in de gevangenissen maar er is een bankrekening van de inrichting waar je het geld naar toe moet storten. onder vermelding van naam en registratienummer van de gedetineerde. de gedetineerde krijgt elke week een overzicht met zijn saldo, en zijn bestellingen uit de winkel worden dan van die rekening afgeschreven. dus als ik jou was zou ik de gevangenis bellen en het gewoon vragen. in de ierse gevangenis gaat het net zo, dus ik denk in frankrijk ook wel.