Waarom krijg je maximaal maar 10 punten voor plus-duimpjes?

Ik heb een antwoord gegeven waar inmiddels al bijna 40 plusjes op gegeven zijn. Toch krijg je daar volgens de help maar maximaal 10 punten voor. Waarom dat maximum?

bamibal
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Dank je!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet ook blij zijn met de waardering die je krijgt, daar hoeft niet altijd iets, of veel voor gegeven te worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben nu wel nieuwsgierig naar dat geweldige antwoord van je :D
bamibal
12 jaar geleden
@crea: ik zeg toch ook niet dat ik meer punten zou moeten krijgen? Ik vraag puur naar de reden waarom.
bamibal
12 jaar geleden
@RiaNino: het is niet speciaal zo'n geweldig antwoord, hoor! Het ging om deze vraag:
http://www.goeievraag.nl/vraag/kregen-anonieme-brief-halloween-avond.256801
Cryofiel
12 jaar geleden
Da's makkelijk te vinden - het was deze vraag:
http://www.goeievraag.nl/vraag/halloween.256801#1076121 .
Cryofiel
12 jaar geleden
Oh, ik zie dat je je me net voor was. Overigens tellen alle extra plusjes niet mee voor je puntenaantal, maar wel voor je antwoordwaardering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het was niet aanvallend bedoeld bamibal
bamibal
12 jaar geleden
o, sorry!
amigo
12 jaar geleden
jeetje bamibal
dat was op zich geen onaardig antwoord maar dat aantal plusjes is wel HEEL hoog, volgens mij heb je hier een record te pakken
escape
12 jaar geleden
Ik heb ook ooit 46 gehad :)
http://www.goeievraag.nl/vraag/wc-grote-beurt-gedaan-wc.102901
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Escape: Ja dat was dan ook een fantastisch antwoord op een maatschappelijk relevante vraag :)
Ik heb er nog je 47e plusje bij gezet...

Het beste antwoord

Omdat de puntenverdeling dan niet eerlijk zou zijn. Sommige GV-deelnemers krijgen standaard veel plusduimen voor hun antwoorden. En dat heeft blijkbaar aantrekkingskracht op anderen om daar aan mee te doen. Soms is het zelfs voor heel simpele Wikipedia-antwoordjes. Terwijl mensen die soms veel moeite doen een uitgebreid her en der nagezocht antwoord te geven slechts een minduim als reactie daarop zien. Om het wat in verhouding te laten blijven is het goed geregeld dat maximaal 10 plusduimen meetellen bij de punten.
Amadea
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
+ Zou goed kunne. Al krijgen sommige deelnemers ook standaard veel minduimpjes, ongeacht de kwaliteit van het antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
amadea ik denk dat jij het bij het rechte eind hebt +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk, dat antwoord is nou een plusduim waard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Inderdaad een Wikipedia-antwoord hoeft voor mij ook geen 25 plusjes.

Andere antwoorden (3)

Omdat je wel iets meer moeite moet doen om veel punten te krijgen. Als je 1 antwoord geeft en dan daar 3000 plusjes voor krijgt en voor al die plusjes punten blijft krijgen ga je wel heel snel niveaus omhoog... GV wil graag dat er meer goede vragen en antwoorden komen. Daarom is het maximum.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze puntentelling is volgens mij gebaseerd op de puntentelling van de school. Ook daar kun je niet meer dan een 10 scoren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Bij GV kun je maximaal 21 punten halen met een antwoord.
1 punt voor het antwoorden
max 10 punten voor de plusjes
eventueel 10 punten voor een beste antwoord. Ik denk dus niet dat schoolcijfers hier iets mee te maken hebben.
Omdat het met 10 ophoud en zeg nou zelf ga je voor de punten (hoop het niet) of voor het antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Waardeloos antwoord. Ik vraag waarom het bij 10 ophoudt, en jij antwoordt: omdat het bij 10 ophoudt.