Is de widget 'Populaire Vragen' een waard volle aanvulling voor GV ?

Sinds enkele dagen hebben we rechts op je pagina een nieuwigheidje dat 'Populaire Vragen' heet. Zo te zien wordt deze populariteit uitsluitend bepaald door het aantal antwoorden, en ontstaat er daarmee een beetje een eigenaardig beeld, dat ik persoonlijk een beetje slecht bij GV vind passen. Laten we zo zeggen, 't is géén reclame.

Op het moment dat ik deze vraag stel, is de top 3 :

# 1. Verzin een onderschrift voor deze foto
# 2. Als iemand heel dom doet, wat kun je dan het beste zeggen?
# 3. Hoe vraag je je vriendje of hij met je wilt vrijen.? Als je nog maagt bent .En pas 11

De tweede vraag zou er in thuis mogen horen, maar de eerste is sowieso al een wonder dat die - best wel chatvraag - er door is geglipt, en de derde is natuurlijk van een bijzonder discutabele orde.

Binnen de verschillende categorieën lijken de vragen soms al beter te passen, maar toch vraag ik me af of er niet een ander criterium of logaritme gebruikt zou moeten worden voor de ranking van populaire vragen. Aantal plusjes voor de vraag en de antwoorden bijvoorbeeld.

Toegevoegd na 12 minuten:
Sorry, ik zie dat er op één of andere manier een etje is weggevallen in waardEvolle.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het een vervelend extra'tje eigenlijk...

Antwoorden (9)

Jazeker, leuke toevoeging. Ik zit alleen te wachten op wat nieuws er in...
Jouw voorstel van plusjes en minnetje vind ik geeneens een slecht idee. (Wat is nu het criterium?)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo te ZIEN, meeste antwoorden. Kan ook toeval zijn natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmmm oké... Weer een mooi voorbeeld: in deze categorie is de vraag: "Was mijn avatar aanstootgevend?" de nummer 1. Ook niet bepaald high quality.
Ik vind het tot dusverre geen aanvulling. Populariteit blijkt vaak minder kwaliteit te leveren en dat vind ik bij de huidige top drie ook het geval.
Het quiz type vraag zoals vraag 1 spreekt me niet aan en werkt niet mee aan kennisvermeerdering. Vraag 2 vind ik een negatieve lading hebben en vraag drie is fake. Je noemt jezelf niet, pas elf ik zo'n geval.

Wat mij betreft kan deze widget weer terug naar waar het vandaan kwam. Ik zou daar graag een optie willen hebben dat ik het uit kan zetten.
Echter jouw oplossing zou wel iets kunnen hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
NEE NOU WORDT IE MOOI, NEE NOU WORDT IE FRAAI!

>maar de eerste is sowieso al een wonder dat die - best wel >chatvraag - er door is geglipt,

Chatvraag? Deze geniale vraag heeft maar liefst 75 antwoorden, en er is geen letter in gechat, allemaal leuke recht-toe-recht-aan-antwoorden.
Het zijn de leuke vragen die het 'm doen!
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen jammer dat sommige leuke vragen verwijderd worden en andere niet.. :/
AWM
14 jaar geleden
Ja, maar daar moet je niet voor bij mij zijn, om het maar even cru te zeggen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha, Antwoordman, ik bedoel het niet persoonlijk hoor ;-D Van mij hoeft dat soort vragen niet zo, maar ik stoor me er ook niet aan - net zomin als aan de MEESTE (niet alle) chatvragen. Maar als ik de richtlijnen goed begrepen heb, is het vrij uniek dat hij er door is. ;-)
Jazeker, zo kan iedereen zien welke vragen geprefereerd worden door de bezoekers. En degene die daar dus met eenvraag in komen staan zijn: KunstenMakers!
;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit gaat om de vragen waar tot nu toe het meest op is geantwoord. Doordat ze nu in de top 3 staan gaan er dus nog meer mensen op klikken en op antwoorden. Hierdoor krijgen leuke nieuwe vragen minder kans in deze top3 te komen.
Ik ben het met je eens dat als criterium het aantal plusjes voor aangemerkte goede vraag beter gebruikt kan worden.
Verder is het beste een aardige aanvulling vind ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had dezelfde reaktie als op de 'aanbevolen vragen', die ik in eerste instantie kreeg : mag ik dat zelf uitmaken?
Ik heb die vraag voor mezelf met 'ja' beantwoord....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het eerder een irritante aanvulling dan een waardevolle.
En je heb zeker gelijk dat de top 3 van dit moment nogal aparte vragen zijn.
Misschien is het een idee om alleen de top3 van de afgelopen 24uur te laten.
Dan heb je ook nog eens een regelmatige variatie in vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed opgemerkt,goeie vraag ,ik lees het steeds en denk dan ,waarom staan ze er nog??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heeft volgens mij iets te maken met brood en spelen!Ook wel veel gemor de laatste tijd.