advies & tips over reizen naar Maleisië, Japan, China & Australië

Hallo,

Ik ben van plan om volgend jaar (oktober/november 2010) samen met mijn zoontje van 1 jaar voor circa 2 maanden op reis te gaan, waarbij ik Maleisië, China, Japan en als eindbestemming Australië te bezoeken.

Nu ben ik op zoek naar mensen die mij advies en tips kunnen geven over waar je aan moet denken, eventueel advies over verblijf e.d.

Ik wil namelijk niet via een reisbureau boeken, omdat ik eigenlijk mijn eigen plan wil trekken en niet vast wil zitten aan een schema. Maar als je googled, kom je zoveel informatie tegen, dan ik eigenlijk niet weet wat nou betrouwbaar en goed is.

Hopelijk kom ik hier mensen tegen die zo'n reis (in grote lijnen) reeds hebben gedaan en die mij tips kunnen geven. Maar ik zou ook graag in contact willen komen met mensen die eventueel een appartement te huur hebben of iets dergelijks!

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie reacties!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

hm.. Om heel eerlijk te zijn denk ik dat je veel te veel bestemmingen aan wilt doen. Uit je vraag schemert door dat je di soort dingen niet eerder hebt gedaan. Dan is een land gedurende een 3-6 weken prima. Veel meer dan dat en je raakt alle energie kwijt. Ga er vanuit dat je bij grote tijd-zone verschillen je de eerste 2 dagen zowieso niet zoveel lol hebt als de dagen erna, en het dus beter is om ergens minimaal 3 dagen na aankomst te blijven, als je de tijd hebt.

Daarbij zijn Maleisie, Japan, China en Australie zulkeverschillende bestemmingen dat je na 3 weken helemaal doodop van de indrukken bent. Je zoontje van een zou het continue rondtrekken ook wel eens te veel kunnen vinden.

Dat gezegd; China: Hong Kong is zeker de moieten waard voor een dag of 3, 4. Australie: Kijk eens naar de huur van een camper, en rij bv vanuit Adelaide naar Sidney, of Melbourne / Brisbane; Sidney / Cairns.

Dit soort trips zijn heel afhankelij kvan je reis stijl (Backpack, liften, zelf rijden, bussen/OV). en is lastig om in te plannen.

Wat je kan doen: In een reisbureau brochures halen voor routes die je daar kan boeken, en die nar eigen smaak 'na reizen'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn advies is om max. 3 landen te doen, maar liever 2. Zeker omdat je China & Austalië wil. Dat zijn beide grote landen, waarbij je al 2 maanden bezig kan zijn om alleen dat land te doen.
Om te weten wie wat hoe en waar, zou ik in de boekwinkel even kijken voor reisgidsen. Hierin staat alle informatie die nodig hebt, en tips. Je hebt veel verschillende gidsen, dus kijk goed wat je zoekt.

Verder kan je misschien contact opnemen met de ambassades, zeker in verband met visa e.d. Kijk ook even of je zoontje een apart paspoort nodig heeft, of dat het misschien handiger is omdat het gedoe scheelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben eerlijk gezegd een beetje verbaasd dat je met een kind van één jaar zoveel landen aan wilt doen!
Begrijp ik dat hij volgend jaar een jaar is of dat hij nu, een jaar is, en dan nog..
Wat te denken van al die inentingen die je kind nodig heeft?
Wat heeft een kind van een jaar aan deze reis.
Sorry hoor, maar bij mij rijzen alleen vragen.

Toegevoegd na 41 seconden:
Wat vindt de moeder hiervan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zij is de moeder: Lees maar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nogmaals gelezen, maar ik haal het er niet uit :(
Toch blijf ik het zielig vinden voor zo'n klein wurmpje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mag ik de reden voor deze min?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hm ik denk dat zo'n kind er niet zoveel last van zou hebben, mits je de juiste voorbereidingen treft... Beetje negatief antwoord..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kijk in het belang vh kind.
Een eenjarige baby overal mee naar toe slepen, niet te vergeten de (rotzooi) inëntingen die zo'n kindje moet hebben, bovenop al die spuiten die hij al krijgt..
Wat is daar dan negatief aan, als ik denk in het belang vh kind.
Ik zou zeggen, overleg eens met je huisarts of het consultatie bureau, vraag wat verstandig is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 ter compensatie