Mijn vriendin zegt dat ik verslaafd ben aan GV, hoe kom ik aan deze verslaving af?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vriendin zegt precies hetzelfde van mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe kom ik AAN deze verslaving AF: Freudiaanse verspreking?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook ik heb deze beschuldiging gehad :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 sterkte met afkicken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken er nog één.... Pffffff! Toegevoegd na 1 minuut:
Hoe kom je er vanaf? Tja, moeilijk, misschien kun je er beter wat mee minderen maar je hoeft iets wat je leuk vind niet meteen helemaal op te geven, minder gewoon wat!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik leid vermoedelijk aan de zelfde verslaving....
Cryofiel
14 jaar geleden
Oh, ik dacht echt dat je een vrouw was. Bij nader inzien, dat is natuurlijk nog steeds mogelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoop,dat het schuitje niet zinkt met zoveel mensen aan boord,ik kan namelijk niet zwemmen.

Het beste antwoord

Gewoon af en toe de klep dicht en iets anders gaan doen ; kan heel prettig zijn als je over de eerste kriebels heen bent. Voor je het weet heb je een hele week niet geGV'd en is het weer extra leuk.
Je kunt ook een eierwekker ofzo gebruiken en jezelf op een rantsoen zetten van maximaal zoveel uur of zoveel antwoorden per dag. Moet je wel wat discipline voor opbrengen, maar dat is je vriendin je vast wel waard.
Moet ze wel in die tijd wat leuks met je gaan doen he ? Niet alleen maar zeggen dat jij teveel GV'd en in de tussentijd zelf haar eigen ding gaan doen. Zit je alsnog alleen voor de televisie.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (27)

maak haar ook verslaafd ;)
14 jaar geleden
Dan is er maar 1 manier....Radicaal stoppen...
Lichamelijk ben je er zo vanaf..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak er je beroep van,dan is het je werk,en het lijkt me niet dat ze jou het werken gaat verbieden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook daar is aan gedacht hier:

Vrijwillig toegangsverbod

Helaas blijkt een klein percentage van de vele bezoekers niet goed met het internet om te kunnen gaan en raakt teveel in de ban van GV. Bij overmatig vraag- en antwoordgedrag kan het dan soms nodig zijn een tijdje GV niet te bezoeken.

BIJ GV wordt daarvoor een vrijwillig toegangsverbod gebruikt. Het vrijwillig toegangsverbod staat ook wel bekend als vraag- en antwoordontzegging.

Werkwijze:
Een bezoeker mailt met het verzoek om geplaatst te mogen worden op een vrijwillig toegangsverbod. De medewerker van GV zal de afzender van informatie voorzien en eventueel verder begeleiden. De gevolgen van de ontzegging zal samen met de bezoeker besproken worden.

Het toegangsverbod wordt aangegaan voor de periode van 6 maanden.
AWM
14 jaar geleden
Accepteer je verslaving en geniet er van! Maar niet weggaan, we hebben je hier nodig, vooral voor antwoorden op de spirituele vragen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je vriendin zegt dat je verslaafd bent. Ervaar jij het ook zo? Als dat zo is, richt je dan een paar weken alleen op haar en je zult zien dat GV alleen maar bijzaak wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat urine- of bloedonderzoek doen; als je niet positief reageert ben je niet verslaafd en is het slechts een gewoonte. Eventueel kun je een mondelinge variant bedenken om samen met je vriendin te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grappig. Jammer alleen dat een verslaving niet altijd in het bloed aan te tonen is. Denk maar aan een gokverslaving. Dat is ook niet alleen een gewoonte...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, zou GV al een scheiding hebben veroorzaakt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als zelfs Xinix en Deva nog samen zijn zal het wel meevallen.
En je weet toch wel dat een scheiding niet door één oorzaak komt? Daar is normaal gezien toch wel meer voor nodig.
Hoe je hiervan af komt!. Hulp zoeken bij GV-verslaafden kliniek, want dat is de enige site waar je al je lotgenoten kunt vinden en hierover praten.
Zie bron hieronder:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag je dit omdat je vriendin het zegt, of ben je het wel enigszins met haar eens? Is het laatste het geval, dan is dat meteen de oplossing; de tijd dat je nu op GV zit, kun je ook gezellig samen herfstwandelingen maken, knuffelen op een bankje in het park, uit eten of onder een terrasverwamer warme chocolademelk met slagroom drinken. Hoezeer je bijdragen ook gewaardeerd worden, een mens is alleen onmisbaar op z'n eigen begrafenis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem een tweede computer en laat haar eens als gast hier inloggen terwijl jijzelf ook lekker op GV bezig bent. Wedden dat zij ook snel verslaafd is en mee gaat doen? Je probleem van haar verwijt is dan ook meteen opgelost. Samen computeren kan heel gezellig zijn. Je hoeft haar dan ook niet te onderbreken met bv "Wil je nog koffie?" Je mailt het gewoon.

Mijn man zegt ook dat ik verslaafd ben . Klopt, en dat wens ik zo te houden. Prettig gestoord dus ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorg ervoor dat je niet in deze rijtjes terechtkomt
http://www.goeievraag.nl/top
dan valt het met de verslaving nog wel mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
regelmatig niet inloggen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
windows afmelden, en de computer uitzetten.
als dat niet helpt, dan ook de stekkers er uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een grondig virus in de computer binnenlaten.

Toegevoegd na 25 minuten:
Inbrekers inhuren om je pc te stelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas, C4th, een backup is in een kwartier teruggezet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Backup ook verwijderen?
Cryofiel
14 jaar geleden
Maak jij back-ups dan? Hebben we nog meer overeenkomsten dan ik al vermoedde... ;-)
Je kunt beter aan GV verslaafd zijn dan:
- drugs
- alcohol
- pc games

en als je het leuk vindt, wat maakt het dan uit :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met je muis naar de rechtboven hoek, klik op uitloggen en vervolgens nooit meer inloggen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je net zo als ik ergeren aan het soort vragen (en antwoorden)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op een bepaald moment krijg je er gewoon genoeg van. Ik heb jarenlang op het engelse broertje van goeievraag gezeten, en opeens, na ongeveer vier jaar, had ik genoeg van vragen en antwoorden... en heb ik het ook zomaar een paar jaar losgelaten, tot ik hier ineens een nederlandse versie zag....
dus, hoi!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat had ik eerst ook gewoon uiteindelijk had ik mijn maximaal aantal punten voor een dag en ging ik nog door (het gaat mij niet om de punten maar dat maakt het wek leuker)

gewoon langzaam afbouwen stop met een aantal vragen zorg dat je een bepaald aantal antwoorden per dag mag geven stop er gewoon mee.

zomaar een paar iedeeen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas... Da's onmogelijk. Tenzij je naar een andere verslaving gaat. Dan kan je beter GV'en.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je vriendin zegt dat je verslaafd bent, vind je dat zelf ook?
zit je echt obsessief vaak op GV.nl?
anders zeg ik ook: laat haar dr ook kennis mee maken, dan gaat ze het vanzelf waarderen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
we dachten het zelfde puntje van mij +1 sorry had het niet gelezen van jou.
Je vriendin zegt dat ,ervaar jij dat ook?Als het bij jou goed voelt ?Het kan ook ontspanning zijn.zo ervaar ik dat .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf vind ik het regelmatig bezoeken van GV geen verslaving. Er komt vanzelf een periode dat je deze site minder gaat bezoeken. Verslaafd zijn aan de sterke drank is erger en moeilijker af te komen.
Blijf maar rustig komen met vragen, antwoorden of gewoon om te kijken wat een ander te vetellen heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat je meer naar jezelf moet luisteren, want je zit nu onder de duim bij haar...

Als je zelf vind dat je een verslaving hebt, dan is het verstandig om zo min mogelijk je gezicht op GV te laten zien en probeer een andere afleiding te vinden die niet erger is dan GV ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet, het is toch veel te leuk en interessant hier
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haar gewoon lekker mee laten surfen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als tamelijke nieuwkomer op deze site (pas 1,5 week) voelde ik meteen al het verslavende effect van deze site. Dat komt denk ik door het puntensyteem en de vele reacties die je (soms) krijgt.
Het verbaasde me ook hoe vaak dezelfde mensen op vele vragen reageren en hoeveel punten ze hebben. Ik dacht: hoe hebben ze daar in godsnaam tijd voor?
Advies aan jou: ga aan het werk of zoek andere leukebezigheden, en beperk je GV tot een (paar) uurtje(s) per dag. Maar blijf er wel bij!