GV heeft veel mensen met levenservaring ?

volgens zijn de actieve GV leden wel 30-40 jaar.

Want het valt mij op dat elke vraag wijze/ervaren antwoorden krijgt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En je vraag is nu eigenlijk?

Het beste antwoord

Ik denk enerzijds wel dat er op GV best wat mensen met een leuk pakket levenservaring zitten, maar ben niet meteen met je eens dat dat tot uitdrukking komt in de leeftijd. Ik ken mensen van in de 60 die nog nooit buiten hun eigen voordeur hebben gekeken of zich maatschappelijk of politiek ergens in hebben geinteresseerd, en mensen van in de 20 die al zoveel voor hun kiezen hebben gekregen en zoveel hebben gedaan en aangepakt en meegemaakt, dat ze al op veel terreinen ervaringsdeskundig zijn.

Ik denk dat ik het gros van de antwoorden die ik nu geef, ook twintig jaar geleden al had kunnen geven. Niet allemaal, maar een heleboel wel. Veel algemene ontwikkeling enzo heb ik ruim voor mijn 20e al opgepikt, en zo veel is er in de samenleving in de tussentijd nu ook weer niet veranderd.

Wel ga je vanaf een bepaalde leeftijd meer en vaker en gemakkelijker verbanden zien die je op jonge leeftijd wellicht nog ontgaan. Maar die leeftijd kan ook voor iedereen sterk verschillen. Een brede interesse, al op jonge leeftijd, doet wonderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

Ja...

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit is natuurlijk heel erg flauw. Maar ik heb strikt genomen wel politiek correct antwoord gegeven op je vraag...

Hoewel ik me afvraag wat je vraag nu precies is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol +1 vooral voor de laatste zin!
Leeftijd alleen zegt niet alles over levenservaring. Ik heb collega's die hier al 40 jaar achter een bureautje zitten en elke dag hetzelfde doen / zien / meemaken. Wellicht dat ze op huiselijk nivo enige ervaring hebben, maar weten wellicht niet evenveel van de praktische kant van het leven als iemand van 25 die al 3 jaar door de wereld trekt / een eigen bedrijf opgebouwt heeft.

Maar ja. Ik denk dat er een aantal mensen zitten met een serieuze bak ervaring achter de riem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elk mens heeft zijn levenservaring, ongeacht leeftijd.
Het gaat erom of hij/zij genegen is deze met anderen te delen.
Wanneer dat je insteek is dan zit je bij GV wel goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker weten, ik heb hier ook het een en ander geleerd :) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel goed antwoord! +1
Ha, die Dirk14;

Klopt. Ik ben zelf 47 en heb hier het afgelopen halfjaar enorm veel levenservaring opgedaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als bibliotheek hebben we veel ervaring met het zoeken naar informatie omdat we nu eenmaal veel vragen krijgen van onze klanten en een opleiding hebben gevolgd op dit terrein. Dat is dus een kwestie van werkervaring, er zijn bij ons jonge mensen die daardoor veel weten en de juiste bronnen of organisaties kennen.

(td)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ivana
14 jaar geleden
De bibliotheek kan weinig ervaring opdoen. De mensen die achter de balie staan echter wel.
Het grote aantal deelnemers herbergt natuurlijk altijd wel een bepaalde categorie die deskundig is op een bepaald gebied. En de beantwoorders kiezen vragen uit waarvan ze denken een zinnig antwoord te kunnen geven.
Alle vragen over onderwerpen waar ik geen verstand van heb, sla ik over. Dus loop ik niet te koop met mijn heel groot pakket ondeskundigheid.
Je krijgt daarom een vertekend beeld. Ook jij bent vast wel ergens deskundiger of ervaringsrijker dan menigeen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat mensen met levenservaring het leuk vinden dat te delen, bijvoorbeeld door op GV vragen te beantwoorden. Leeftijd heeft slechts beperkte invloed op levenservaring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook dat klopt +1
Je hoeft geen levenservaring te hebben om een antwoord te schrijven dat dit suggereert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan best kloppen. Al zijn er ook GV'ers die wat jonger zijn zoals ik. Ik denk dat het leuke van GV is dat een heleboel verschillende mensen van allerlei leeftijden samenkomen op deze site.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet of ik veel levenservaring heb met mijn 28 jaar, maar dat is niet het enige wat je nodig hebt om (goede) antwoorden te geven.

Ik heb ook een vrij brede interesse en kan hierdoor snel een antwoorden onderbouwend geven, daarnaast kan ik ook snel de feiten ondersteunen dmv diverse websites.

Vanaf mijn 17e zat ik al op diverse fora waardoor mijn kennis vele malen groter werd dan hetgeen dat ik op school kon leren.
Je kunt kennis opnemen en er niets mee doen, maar je kunt je kennis ook verspreiden op een fora of een vraagbaak zoals GoeieVraag! en hiermee houd je je kennis zelfs op een hoger niveau.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat er idd een groep is die in deze leeftijds categorie valt en daardoor wijze antwoorden kan geven. Maar wat Marleen al in haar laatste zin wijselijk zei: "een brede interesse doet wonderen".
Zelf kijk ik graag programma's op discovery channel and National geografic wat je kennis al aardig verbreed en ben geïnteresseerd in dingen m.b.t. de bijbel -dit ook om te zoeken en hopelijk te vinden wat ik geloof-, Evolutie, ogen (i.v.m. opleiding), koninklijkhuis. En ook lichtelijk politiek; al word ik daar wel is moe van.. dus dat wil ik nog wel is versloffen. Om even een kleine opsomming te geven.. Dit help aardig mee om dingen te onthouden en je er verder in te verdiepen; dus wijze antwoorden te kunnen geven.

En dan maar hopen dat de rest het ook een wijselijk antwoord vind. :-P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ieder mens heeft levenservaring. De een andere dan de ander. Niet iedereen kan die evengoed onder woorden brengen of heeft er behoefte aan die op een site als deze te delen. Ook niet als je 'veel' levenservaring hebt of wijs bent.

Wat door de een als wijs ervaren wordt, kan bovendien door een ander wel als uitermate dom worden bestempeld. Ik denk dat het meer zegt over je eigen visie op het leven als je iets als wijs of als uit levenservaring stammend beschouwt. Dat het onder andere met herkenning en (zelf)bevestiging te maken heeft.

Er zijn ook mensen die op internet overtuigend kunnen liegen over hun eigen ervaringen. En heel wat wijzer zijn in het andere onderrichten, dan in het zelf toepassen van hun wijze raadgevingen.
Dan is het afhankelijk van je eigen inschatting van de oprechtheid van anderen of die ander echte levenservaring heeft of niet. En dat is niet altijd afleesbaar uit al dan niet welgeformuleerde antwoorden. (Sprak zij uit levenservaring :-D )

Levenservaring opdoen via een site als deze vind ik een overdreven uitdrukking. Iets zelf ervaren is mijns inziens toch echt iets anders. Van op deze manier samen dingen delen kun je, volgens mij, trouwens wel tamelijk wijs worden.;)

Toegevoegd na 1 minuut:
andere =anderen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leeftijd zegt niet. Ik ken kinderen van 10 die hele wijze dingen zeggen. En ouderen van 80 die hele domme dingen zeggen.

Hier op GV zitten mensen die graag willen helpen. Zij antwoorden graag op vragen waar je om verlegen zit. Wij doen ons best om je te helpen en je een stapje verder te helpen komen.

Trouwens kinderen kunnen een hele oude ziel hebben, met veel wijsheid. Anderen kunnen mindere ervaringen hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mensen van 16 kunnen ook veel levenservaring hebben hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja,ervaringsdeskundige kun je ze ook noemen hahaha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of ik levenservaring heb weet ik niet, dat ik een leven heb weet ik wel uit ervaring...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
verrassende benadering Xinix...
Dus uiteindelijk wel levenservaring ;>)
Hihi, ik ben inderdaad 'wel' 30 jaar oud. Maar aan deze kant van het beeldscherm is dat nog hartstikke jong!

Ik heb ervaring met sommige dingen, en met andere dingen weer helemaal niet. Dan laat ik het antwoorden gerust over aan de wijzere rotten op dat gebied. En die hoeven helemaal niet minstens 30 te zijn!