Na hoeveel vragen MOET een gast registreren ??

Op GV heb je grofweg twee soorten mensen : vaste gebruikers, die vragen stellen en beantwoorden (waarbij het zwaartepunt kan verschillen), en gasten, die meestal 1 vraag stellen, en dan weer weg zijn.

Nu valt mij op dat we sinds gisteren een zeer actieve gast hebben die inmiddels alweer vijf vragen op rij gesteld heeft (en geen google-vragen maar allemaal de categorie effe nadenken). En als mijn antennetjes mij niet bedriegen, zullen er ook nog wel een paar volgen.

Kan iemand als gast (en 1 en dezelfde gast dus) onbeperkt vragen stellen op GV ? Zijn daar regels voor ?

Ik kan de ene gast niet snel van de andere onderscheiden, en ga er dus steeds vanuit dat het verschillende personen zijn. Bij een normale nickname zie je welke vragen van dezelfde steller zijn ; als gast kun je zo dus zonder ook maar op enigerlei wijze deel te nemen aan het puntensysteem waar GV om draait heel lang invloed uitoefenen op het forum, zonder dat iemand zich een reeel beeld kan volgen van de (kwaliteit van de) vragensteller antwoorder. En antwoorden KAN niet eens als gast. En reageren ook niet. Het wordt dan dus wel een zeer eenzijdige discussie......

Want uitsluitend deelnemen aan GV als (wisselende) gast, lijkt mij een beetje ' valsspelen' , om het spelletje heendraaien als het ware. OF je hebt eenmalig één vraag, en later wellicht nog eens, OF je doet volwaardig mee.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
" Nu valt mij op dat we sinds gisteren een zeer actieve gast hebben die inmiddels alweer vijf vragen op rij gesteld heeft"
Ooh spannend..! de 'GV politie' is iemand op het spoor !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag staat daar eerlijk gezegd los van, het is gewoon dat het me in dit geval opviel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het viel je in 'vijf gevallen' op, bedoel je zeker?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, maar ik weet wel waar je heen wil.
Het is me in het verleden twee of drie keer opgevallen, en deze keer viel het na twee vragen al heeel erg op ja. Vandaar dat ik nu de tijd rijp vond voor de vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een gezeur over theebeker zeg ,het forum staat er ook al vol van ,houd je bezig met je zelf en je eigen vragen en let niet zo op andere.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle onderstaande antwoordgevers refereren naar een 'theebeker'.
Zo doorzichtig, dit hele gebeuren. Jazeker, de hetze tegen een bepaald persoon wordt nog een tijdje in stand gehouden.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je wordt gehoord, Marleen... Kijk dat zijn nu bijdragen van GVF... Mooi zo... Antwoord: 10...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke manier om PB te omzeilen :)

Het beste antwoord

Eigenlijk vind ik dat een gast maximaal 1 vraag mag stellen. Als de gast dan zo geïnteresseerd is geraakt dat hij meer vragen wil stellen, dan kan hij net zo goed direct registreren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als een gast 10 vragen heeft geseld,is het m.i. : Registreren of wegwezen. Heb wel een itheetje,wie je bedoelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
peter laat "de thee"voor wat het is .Houd je bezig met je zelf .Laat gaan!!GV is bedoeld voor iedereen ,houdt de humor erin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat dit juist getuigd van humor :)
+1 Peter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank jullie voor advies en punten!
Ik kan niks over vinden in de richtlijnen.
Ik denk ook wel dat op een gegeven moment de punten van die gast opraken.
Tenzij de vragen weer gesloten worden.
Ik vind het heel apart dat een gast met zoveel vragen zich niet laat registreren.
Heb gewoon lef en toon wie je bent.
Iemand met zulke vragen, moet toch ook wel antwoorden hebben op vragen van ons.

Toegevoegd na 17 seconden:
Zo dan ga ik nu ff een beker thee drinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was de aanleiding voor de vraag, maar ik bedoel het echt in zijn algemeenheid !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, de hetze gaat nog even door, het is zomaar niet genoeg...
Ik dacht ook bij 10 vragen maar`dan kan de gast weer een nieuw account openen en weer van vooraf aan beginnen... Vrees dat we deze high tea sessies nog vaak zullen mee maken..
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja daar dacht ik dus ook aan congoleo. Of ze moeten met IP adressen gaan werken ofzo maar ik denk dat ze dat wel te omslachtig vinden hiervoor. Ik heb er zelf niet zo'n problemen mee want ik negeer het zoveel ik kan, maar ik ben bang dat het niet lukt om een minimaal aantal vragen te kunnen stellen voordat je lid moet worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, natuurlijk kan dat, maar op IP-adressen valt aardig te controleren, dus iemand moet wel echt 'kwaad' willen om het zo bont te maken. Je kunt het ook omzeilen door steeds via een andere startpagina te stellen. Ik vroeg me gewoon af of er niet een soort regel voor is of kan komen.
Nu gaat het om vragen, maar op die manier kan iemand natuurlijk ook vreselijk de trol gaan uithangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp ook wel wat je bedoelt hoor, en ik vindt het ook wel onsportief van Pickwick dat hij/zij (ik denk het laatste) ook helemaal nergens op reageert. Dat er zelf geen antwoorden van komen dat vindt ik nog tot daar toe, maar ze weet wel waar ze zelf mee bezig is want anders hoefde ze niet door te gaan als gast. Ik stoor mij er alleen zelf niet zo aan, en denk net als congoleo dat dit soort dingen makkelijk te omzeilen zijn zolang er niet op IP adressen geblokkeert wordt want dan kunnen ze zich inderdaad na 10 vragen gewoon weer als andere gast aanmelden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op IP-adressen controleren is ook niet alles. Stel je werkt bij een bedrijf en je hebt collega's die ook GV'er zijn... Ons bedrijf heeft 1 ip-adres naar buiten toe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Foei toch C4th ; GV'en op je werk ?? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, af en toe GV ik op het werk en als ik zo her en der de overige vraagstellers/beantwoorders zie ben ik hier absoluut geen uitzondering.