Waarom niet het aantal punten vermenigvuldigen met de antwoordwaardering?

Er is een aantal mensen dat zichzelf de top5 (of zelfs de top 1 zie ik nu) in worstelt door bijna altijd gewoon maar te antwoorden. Terwijl hun bijdrage in veel gevallen verre van substantieel te noemen is, slepen ze puur door het geven van heel veel antwoorden grote hoeveelheden punten binnen.
Dit is allemaal leuk en aardig, maar dit doen ze natuurlijk om de top 5 in verschillende categorieen binnen te komen. En volgens mij is die top 5 bedoeld om te laten zien aan andere bezoekers wie er het beste bezig zijn op deze site.
Eigenlijk zie je rechts dus alleen maar wie er het meeste antwoorden geven.

In het profieltje van een GVer kun je al zien wat de antwoordwaardering is van iemand.
Waarom niet deze antwoordwaardering vermenigvuldigen met het aantal punten dat verdiend is met het geven van antwoorden?
Mensen die dus relatief minder waardevolle antwoorden geven krijgen dan automatisch minder snel hoge scores.

Ik ga er zelfs vanuit dat er statistiekfanaten onder de sitebouwers zijn die hier al aan gedacht hebben, maar ik ben benieuwd wat de bezoekers hier nu van denken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb geen waardevol antwoord op je vraag maar wil wel laten weten dat ik het een goeie vraag vindt. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hele goede vraag, ik had hier ook al over nagedacht! + 1

Het beste antwoord

Dan gaan mensen op veilig spelen en anderen naar de mond praten... Ik mag gebruik maken van de mogelijkheden die ik krijg, dat mag toch iedereen... En ik ben het met je eens dat ik wel eens een antwoord geef dat minder feitelijk is dan zou mogen... Maar dat je zegt dat ik het alleen voor de punten doe, dan kan je je daarin geen gelijk geven... Ik geef vaak antwoorden die je niet verwacht en draag daarmee bij tot de verscheidenheid aan antwoorden... Je kunt bijna meteen zien dat een antwoord van XiniX is... En ik ben actief, dat klopt, maar ik was 3 maanden weg, omdat ik niet meer een eigen stem mocht laten horen, ik werd weggemodereerd en tot nu toe, mag ik weer wat zeggen... Als het weer strenger wordt, dan ben ik meteen weer weg...

Ik vind de antwoordwaardering niet terecht, ik heb een slecht punt, dat weet ik, maar dat komt omdat ik controversieel durf te zijn en de minnen op de koop neem... Ik heb een 6.8 of zo... Maar dat ligt aan de meetmethode, dat rechttrekken naar een gemiddelde... Ik sta wel derde in de meeste gewaardeerde antwoorden, 373...

Ik ben het er dus niet mee eens om het te veranderen...
Je hebt altijd mensen die gebruik maken van de mogelijkheden, daar ontkom je niet aan... En als er een meerderheid is, een democratische meerderheid is om XiniX weg te stemmen dan ga ik meteen... Maar er zijn heel veel gebruikers, J0ve, die XiniX heel goed weten te waarderen hoor... Ook al geloof je er niets van wat ik zeg...

Maar als je de waardering laat meewegen dan krijg je dat mensen helemaal geen risici durven te nemen en een minstem als heel kwalijk genomen gaat worden... Nee hoor, het mag een beetje luchtig blijven en soms met een grapje of een twist antwoorden, en dat doe ik graag... Ik hou van humor, en laat ik ook graag zien...

Geen verandering voor XiniX...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
snap al je minnen niet helemaal, omdat je toch een mening geeft. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Willen de minstemmers even uitleggen waarom dat je dat doet, dan kan ik er wellicht iets van opsteken, dank u... :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hee ik heb een manier gevonden om 5x op -1 te klikken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL, dan probeer ik 5 keer op de plus te klikken LOL... Dat gaat me ook lukken wacht maar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hé, Xinix, je geeft regelmatig antwoorden waar ik niet zo veel aan heb, maar ook heel vaak antwoorden waar ik wél wat aan heb. Aan minnetjes geven doe ik niet, dat vind ik flauw. Ik vind je bijdrage op deze site heel waardevol en ik snap niet waarom je er een paar maanden niet op mocht. Blijf lekker je mening geven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
PS: Wil niet zeggen dat ik het puntensysteem op deze manier vind kloppen, ik blijf het een goede vraag vinden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het cijfer geeft alleen maar hoe dichter je bij het gewenste antwoord van de vraagsteller zit. Want als iemand een antwoord geef wat je niet wil horen dan druk je op min! XiniX ga zo door!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in ieder geval de meeste discussie

Andere antwoorden (3)

Ha, die J0ve;

Omdat dan de punten een grotere rol kunnen gaan spelen dan de antwoorden. En het spel van vraag en antwoord is waar het hier om draait, met de punten als extraatje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie geen reden om het puntsysteem te veranderen, maar ik denk als je het wel doet, dat de top 5 nauwlijks zal veranderen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij is het aantal punten helemaal niet zo interessant. Ik heb me ook niet verdiept hoe ik veel punten kan vergaren.
Alleen weet ik dat je bij het inloggen per dag 1 punt krijgt. En ik ga bijna elke dag wel naar GV, want ik heb sinds kort GV ontdekt en vind het een fantastisch goeie site.

Ik kijk de vragen door, ga soms kijken wat voor antwoorden er worden gegeven en geef zelf antwoord, als ik denk iets zinnigs te kunnen zeggen.

Als je een vraag hebt kun je zonder probleem op GV terecht en krijg je ook vaak serieuze antwoorden.
En daar gaat het volgens mij om.