Wat moet je doen als je meerdere antwoorden waardevol vindt en geen beste antwoord kan kiezen?

Het overkomt me regelmatig dat ik op een vraag meerdere waardevolle antwoorden krijg, die samen antwoord op mijn vraag geven. Als ik er dan 1 antwoord uitkies, voelt dat soms oneerlijk naar de anderen toe.
Wat kan ik dan het beste doen? Hoe gaan andere GV-ers hiermee om?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb hetzelfde. +1

Het beste antwoord

De eerste van de goede antwoorden... Waarom, omdat de eerste toch de toon zet voor alle andere antwoorden daarna...

Je zou het ook anders kunnen doen, en dat is de kynesiologische test... Maak met je duimen en wijsvingers links en recht twee rondjes... maar dan wel zodanig dat de twee rondjes in elkaar zitten als een klein stukje van een ketting... Ze zitten in elkaar en dan maak je een beetje spanning door iets te trekken... Het mag niet los gaan nu, alleen maar een beetje spanning maken...
Dan lees je een vraag en je trekt wat harder en wees je bewust van wat er gebeurt en of er een rondje opengaat... Als dat gebeurt met weinig kracht dan maakt het oplezen van dat antwoord je zwak, dus dan is dat antwoord niet het beste... Ga dan naar de volgende vraag en test de kracht... Ga zo door alle vragen heen en je zult zien dat er één bij zit die heel sterk voelt en bijna niet tot een breuk van een rondje leidt... Dat nu is de kynesiologische test, en die laat perfect zien wat het beste antwoord is...

Probeer het gewoon en het zou heel goed kunnen dat je meteen een mind-reader wordt dmv kynesiologie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit vind ik een heel leuk idee. Ik heb het meteen geprobeerd bij een vraag, maar de meeste antwoorden bleven sterk, of ik moest extra hard gaan trekken. Doe ik het niet goed of zijn dan gewoon alle antwoorden goed?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Iris09... Je moet leren het verschil te voelen... En als je oefent dan krijg je de slag te pakken... Als er meerdere overblijven, zet ze dan tegen elkaar af, dus dan bekijk je ze ten opzichte van elkaar... En vergeet niet een eenduidige vraag te stellen, is je vraag niet goed gesteld, dan kan het niet een goed antwoord opleveren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Okay, ik ga het nog eens proberen, alvast bedankt voor je aanvulling!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
MET DANK VOOR JE NIEUWE ZIENSWIJZE.

Andere antwoorden (8)

Hier kijken: http://www.goeievraag.nl/vraag/stel-vraag-antwoord-aantal-verschillende.4564
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Iris09;

Ga op je gevoel af; er is meestal toch wel een antwoord dat er uiteindelijk toch net iets bovenuit steekt. Laat anders de duimpjes van anderen meetellen. Of het aantal reacties. Of je kiest gewoon géén 'beste antwoord' natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uiteindelijk kan er maar één de aller aller beste zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het ook wel eens gehad.Ik heb een reactie gegeven onder mijn vraag dat ik meerdere antwoorden goed vond en niet kon kiezen.Ik gaf alle goede antwoorden dan een duimpje en een reactie en koos geen beste antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Herkenbaar. Soms lijken meerdere antwoorden op elkaar en dan wordt het moeilijk.
Dan ga ik kijken of iemand een antwoord heeft met een bron vermelding, net weer iets extra aandacht omdat deze moeite heeft gedaan met zoeken. Als antwoorden echt heel erg op elkaar lijken dan kijk ik wie het 1e was.

Zelf kijk ik niet naar de antwoorden met de meeste +jes want hoe later je een reactie geeft hoe minder antwoorden er nog komen en minder waardering.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon ééntje uitkiezen welke voor jou het beste is klinkt..
Of je vraag sluiten zonder beste antwoord...
(wat moet je anders doen) ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het komt ook voor dat er wel antwoorden worden gegeven, maar dat 't allemaal nutteloze antwoorden zijn.

Ik vind dat de vraagsteller de punten zou moeten mogen verdelen, en dat 't niet persé 10 punten hoeven te zijn. 7, 2 of 0 zou ook moeten mogen. Ik kan alleen hopen dat GV dat systeem er in wil programmeren - iets wat ik ze ook gevraagd heb. (Op die specifieke wens heb ik trouwens geen antwoord ontvangen.)

Vanwege honderden van deze en andere soort vragen die ik en anderen over GV zelf hebben, hoop ik nog steeds vurig dat GV een interactieve wishlist op de site wil zetten. (Waarbij de community dus kan stemmen op nieuwe wensen.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijken wie de minste punten heeft