in welke rubriek stel je best vragen over communicatie tussen mensen?

Toegevoegd na 23 uur:
het gaat over de leer van de communicatie, dus de theorie achter communicatie (zender/ontvanger etc.) zoals beschreven in de communicatietheoriën

12 jaar geleden

Het beste antwoord

Zoals de andere antwoorden aangeven zijn er verschillende mogelijkheden. Welke categorie je kiest geeft ook de context aan van de vraag.

Als je het hebt over communicatietheorie dan is dat een kernbegrip uit de Psychologie. Wil je er dus een meer wetenschappelijk karakter aan geven (de leer), dan stel je het in de categorie "Wetenschap > Psychologie".

Binnen wetenschap heb je ook nog de mogelijkheden:

"Sociale wetenschap" (geesteswetenschapen zoals filosofie)

"Biologie" (als het gaat om fysiologie van de hersenen bij communiceren)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Persoon & gezondheid, en dan de subrubriek: Familie & relatie.

Maar het ligt er een beetje aan waar de communicatie over gaat. Als het bijvoorbeeld over communicatie op de werkplek gaat, zou ik zo'n vraag indelen in de rubriek Financiën & Werk (subrubriek Carriere & werk).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het werkelijk om de communicatie tussen personen gaat, dan Maatschappij - Samenleving

Gaat het om technische hulpmiddelen daarbij, dan heb je Computer - internet, of Elektronica - Handhelds & Smartphones of Elektronica - Telefoon & abonnementen
itsme