Zou het niet beter zijn om voortaan geen minnetjes meer te kunnen geven op GV?

Je verliest er toch geen geld door en dan zijn we direct af van de chagrijnige kleine kinderen die hun ongelijk niet kunnen toegeven of te egoïstisch en egocentrisch zijn en niet kunnen waarderen dat een ander een goed antwoord geeft.

Toegevoegd na 14 seconden:
Geen punten natuurlijk.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar je verliest ook de mogelijkheid om aan te geven dat een antwoord gewoon echt verkeerd is...
Cryofiel
14 jaar geleden
Nee hoor, dat kun je nog steeds aangeven door een reactie te plaatsen. Zoals deze. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het helemaal NIET met je eens. De min puntjes zeggen meer dan de pluspunten. Bovendien is de kwaliteit van de antwooden vaak zo minimaal, dat een minpuntje op zijn plaats is. Blijven dus.

Het beste antwoord

Nee. Een minnetje is het enige 'middel' dat de community heeft om te laten zien dat sommige (soorten) antwoorden (zoals foute, beledigende of grove) door de gebruikers NIET op prijs worden gesteld, geen toevoeging zijn of niet op hun plaats. Eventueel nog met opgaaf van reden.

Natuurlijk bestaat de mogelijkheid daar misbruik van te maken, zoals elk goed middel ook misbruikt kan worden, en mede om die reden heeft het minduimpje geen puntenaftrek, zodat er niet echt 'schade' mee opgelopen kan worden. Wat soms ook echt jammer is trouwens. Maar een enkele misplaatste minduim is voor mij niet genoeg reden om het systeem dan maar af te schaffen.

Minduimers die structureel op een persoon of gedachtegoed duimen (we noemen ze hier minkukels) zijn overal en hou je toch. Maar een heleboel minduimpjes zijn ook gewoon terecht. Of je calculeert ze in ; als ik iets negatiefs zeg over religie of spiritualiteit, kan ik er ook op wachten. It's all in the game.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor beledigend of grof kan je altijd nog de optie 'melden' gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kan, maar eerlijk gezegd kun je dan met sommige mensen wel aan de gang BLIJVEN ! Dus een minnetje kan een snelle, eenvoudige en voor iedereen duidelijke (want hoeveel meldingen er zijn gedaan op een reactie zie je niet, en hij wordt ook niet altijd verwijderd als je meldt) waardering.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is 't een idee om direct die persoon die continu 'dom doet' door domme reacties te geven, of racistische en/of discriminerende uitlatingen van de gehele site te gooien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi verwoord! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@InVIno ; dat is niet aan mij, dat is aan het beheer. Overigens heb ik geen problemen met wat jij eventueel dom noemt, wel met de andere omschrijvingen en agressie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel, dat we dan de mensen die discriminerende en racistische uitlatingen doen van de site gooien...

Andere antwoorden (7)

Ik denk dat een ieder op GV naar eer en geweten antwoord geeft. Natuurlijk heb je wel personen die elkaar de loef af willen steken. Ik zou het kinderachtig vinden als je dat door plusjes en minnetjes "beloond". Met respect voor elkaars antwoorden houden we GV leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bovenstaande reden zoals jij die omschrijft kan inderdaad de reden zijn dat een aantal mensen een minnetje geeft.
Ik denk ook inderdaad wel eens, niet eens bij mijn eigen antwoord maar bij een ander goed antwoord: wat doet dat minnetje daar nou. Slaat nergens op.
Maar ik denk toch wel dat het goed is als het minnetje blijft.
Soms heb ik echt wel eens de behoefte toch om zelf een minnetje te zetten, maar dan wel met toelichting erbij!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit had mijn antwoord kunnen zijn +1!!
Heb ik ook wel eens aangedacht ik ga altijd maar uit van het positieve en doet iedereen zijn best een antwoord te geven tenzij het beledigend is op een persoon.Als de min afgeschaft zou worden kun je dan altijd een reactie geven.Maar ja dan krijg je dat weer dan staat er weer kritiek op een reactie.Je kunt er ook doorheen kijken.En zegt het meer over die personen die graag een min geven.Er onstaat zo'n goed of slecht cultuur.Soms geven mensen hier op gv een min uit een soort van geen respect hebben voor de ander ,zo komt het wel eens over op mij.Ik vind het kinderlijk gedrag.Van mij mag die min ook weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is er erg aan als iemand een slecht duimpje geeft? Er gaan toch geen punten vanaf.

Geen punten natuurlijk? Je wilt het hele punten systeem afschaffen?
Reken maar niet dat dat gaat gebeuren!
GV loopt juist zo goed omdat iedereen op die punten kickt. Als er geen punten waren, zaten er alleen mensen op de site die een vraag hebben. Nu zijn er ook nog mensen die graag punten willen hebben.

Vraag jezelf eens af, waarom wil je die punten?
Als iedereen dit echt _goed_ realiseert, zaten er veel minder mensen op GV.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lees m'n vraag goed! Ik zeg niet van dat hele puntensysteem af te schaffen! Enkel die minduim.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het puntensysteem zal wel blijven, ook de minduimpjes.
Ik vind het wel jammer dat er mensen zijn die zo op die punen gebrand zijn. Ik zie vaak dat er punten worden verdiend door antwoorden die nergens op slaan. Ik kijk meer naar de waarderingstabel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juist door die kick op punten is de teleurstelling groot als iemand-om wat voor reden dan ook- een min krijgt. Maar volgens mij motiveert het dan alleen maar om nog betere antwoorden te geven :-) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap hem al.
Ik verving "Geen punten natuurlijk" met geen minnetjes. (Wat in je titel staat..)
Dus ik las:
Zou het niet beter zijn om voortaan geen punten meer te kunnen geven op GV? Als je iets fout typt, geef dan ook duidelijk aan wat je fout typt.
En als ik dan vraag, of jij het bedoelt, zoals ik het verwoord, zit je bij mij behoorlijk verkeert als je tegen mij zegt dat ik het niet goed lees.
Nee, Ik ben het ook niet altijd eens met de antwoorden die gegeven worden, zeker als ze erg onzinnig zijn.
Wat ik wel handiger zou vinden is als de mensen een - geven, ze dit ook verplicht moeten onderbouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik je hiervoor een minnetje had kunnen geven dan had ik dit gedaan. Omdat je, je als een chagrijnig, egoïstisch en egocentrisch klein kind gedraagd...

Die plus en min duimpjes zijn er zodat iemand kan aangeven dat je iets een positieve, of negatieve bijdrage vind. Wat mijns inziens meer dan prima werkt. Aangezien je voor een positieve bijdrage een punt krijgt en voor een negatieve bijdrage niets verliest...

Dus het systeem moet gewoon zo blijven zoals het is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 goed gezegd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Starbless, heel goed antwoord
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yes +1
Ik heb liever dat je verplicht wordt om uitleg te geven bij een + of -. Dan leer je er van en weet je wat je goed of slecht goed. Door het weghalen van -'en zorgt er voor dat je niet kan aangeven dat je sommige antwoorden niet goed vindt. Dat een aantal niet goed met het systeem om kunnen gaan; het zij zo. Sowieso moet je niet te zwaar tillen aan het puntensysteem.