Moet een gesloten vraag niet ook defintief gesloten zijn?

Ik krijg zojuist nog een positief duimpje op een antwoord wat ik 2 maanden geleden al op een vraag heb gegeven. Vraagsteller heeft ook al het Beste antwoord gekozen. Is het dan niet onzin dat je hier dan alsnog een duimpje voor kan geven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
(ik wist niet eens dat dat kon)

Het beste antwoord

Neen, ook al is de vraag gesloten je moet je waardering over het antwoord kunnen blijven geven. Het plusje geeft aan dat je een goed antwoord heb gegeven. Zelfs na 4 maanden kan dit antwoord nog goed zijn!

Wat ik wel soms jmmr vind is dat je niet meer kan reageren. Soms wil ik wat vragen over het antwoord maar das dan dus niet meer mogelijk. Behalve in een persoonlijk bericht natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee hoor. Maar 't maximum is wel 10 punten.
Want als een nieuw GV-lid een paar maand later een goed antwoord ontdekt, zou ie geen duimpje mogen geven? Dat vind ik minder eerlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, dat vind ik niet.
ook oude vragen worden gelezen, en het aantal duimpjes is dan toch wel interessant.
bovendien kan de mening over wat het beste antwoord is verschillen.
Rieneke1
14 jaar geleden
Nee hoor, leuk toch ? Ik kom ook nog regelmatig ene oud antwoord op een gesloten vraag tegen waar ik dan toch nog een plusje voor wil geven omdat ik het een goed antwoord vind. Zelfs wel eens van een inmiddels annuleerd account, waar niemand dus meer iets aan heeft. Behalve dan dat bij die vraag dat antwoord er weer een plusje bij heeft ; community-waardering.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, daar krijg ik nog heel veel punten door, en dat is het belangrijkste...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor. Want het komt regelmatig voor dat de vragensteller helemaal niet het beste antwoord kiest als beste antwoord. Als je dus als lezer naar de antwoorden kijkt en vindt dat het juiste antwoord meer aandacht zou moeten krijgen dan dat verkeerde of slechtere antwoord, dan kun je daar dus zo alsnog een bijdrage aan leveren. Het is namelijk erg frustrerend voor mensen die tijd en moeite steken in een goed antwoord en dan vervolgens niet de "beloning" beste antwoord krijgen. Overigens kan er natuurlijk best een meningsverschil zijn over wat het beste antwoord is, maar vaak is dat toch overduidelijk. Voorbeeld: iemand stelt een vraag om een term uitgelegd te krijgen en die persoon kiest dan vervolgens als beste antwoord een antwoord dat alleen maar letterlijk is overgenomen uit het woordenboek (alsof de vragensteller zelf niet in het woordenboek kan kijken) ipv een antwoord dat meer uitleg geeft. Als ik zoiets lees dan geef ik diegene die echt het beste antwoord gaf even een duimpje...