Waarom word de top 5 per categorie en de top 10 bepaald op het aantal punten ipv op het antwoord gemiddelde?

Veel antwoorden geven is zo belangrijker dan goede antwoorden geven. Terwijl juist goede antwoorden belangrijker zijn dan veel antwoorden geven die mogelijk onvolledig of onjuist zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Zeer goede vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag +
itsme
14 jaar geleden
Iedereen vindt dit een goede vraag, maar niemand heeft nog een antwoord.. Wellicht dat de beheerder hier op kan antwoorden wat de motivatie is hiervoor?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het ook vreemd dat je, als je een vraag stelt, drie punten aftrek krijgt. Wordt er dan eigenlijk gesuggereerd dat je dom bent als je een vraag stelt?
Ik vind het een goede vraag. Ik hoop dat iemand er een antwoord op weet! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het met je eens SonjaD. Ik heb ook liever kwaliteit dan kwantiteit wat dat betreft.

Het beste antwoord

De top 5 per categorie wordt bepaald door het aantal *netto* punten dat iemand verdiend heeft met antwoorden geven in die categorie. Als iemand goede antwoorden geeft zullen deze antwoorden veel duimpjes omhoog krijgen, wat positief meeweegt. Als iemand veel slechte antwoorden geeft, zullen deze antwoorden relatief veel minduimpjes krijgen, wat negatief meeweegt. Op deze manier wordt de gemiddelde kwaliteit van de antwoorden sterk meegenomen en gecombineerd met de hoeveelheid antwoorden die iemand geeft.

De top 10 (en dan neem ik even aan dat je http://www.goeievraag.nl/top/index bedoelt) kan je zelf ordenen naar puntenaantal, aantal 'goeie vragen' en puntenwaardering. Op deze manier kan je sorteren op hetgeen je zelf het belangrijkst vindt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat je het antwoord hierop vanuit het 'beheersgedeelte' van GV moet krijgen...! Ben erg benieuwd.

Toegevoegd na 4 uur:
Zes meldingen van 'n goeie vraag. Amper antwoorden maar wel verzoeken om antwoord vanuit de GV-beheerdersclub.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eerstens is het een beetje raar dat je beloont wordt voor het beantwoorden van vragen, zolang men niet vraagt om het uitlenen van geld ed.

ten tweede, als je dan toch een beloningssysteem wilt, bijvoorbeeld om mensen te stimuleren om te reageren, is het aantal gegeven antwoorden geen verkeerde basis. De vragensteller heeft immers de gelegenheid om als hij/zij ontevreden is over de kwaliteit van de antwoorden, de periode voor beantwoording te verlengen, danwel de vraag in gewijzigde vorm opnieuw te stellen?

tot slot: ik ben het met je eens dat het leuk is als je kan zien wie nu heel veel 'beste antwoorden'heeft gegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goede redenering vind ik, maar als je veel onjuiste antwoorden geeft kunnen andere je daar weer op afrekenen door -nnetjes te geven dus gaat je waardering van antwoorden ook naar beneden. Toch nog iets om te peilen hoe iemand met al zijn antwoorden ervoor staat.