Hoe kan het dat mijn medaillevoortgang terugloopt?

Een paar dagen geleden stond deze nog op 50% nu teruggelopen tot 30%

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat komt waarschijnlijk omdat de gemiddelde antwoordwaardering of aantal "beste antwoorden" in die categorie afgenomen is. Als je meer antwoorden geeft in een categorie, zul je meer antwoorden als "beste" moeten hebben om "bovengemiddeld" te scoren. En aangezien dit een van de criteria was, zal het waarschijnlijk hieraan liggen.

Stel, je moet 25% van je gegeven antwoorden hebben als beste antwoord. Als je dan 20 antwoorden hebt gegeven, waarvan 4 het beste waren, dan ben je er bijna (je staat op 20%). Als je echter nog 20 antwoorden, en hiervan wordt niet een antwoord als beste gegeven, dan is je percentage beste antwoorden ineens weer een stuk lager (10%). Je bent dus verder van je doel verwijderd, en je voortgang is dus afgenomen (klinkt raar).

Toegevoegd na 2 minuten:
Even voor de volledigheid; als de target dus 25% zou zijn, heb je bij een score van 20% een voortgang van 80%, en bij een score van 10% een voortgang van 40%.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat andere gebruikers in de desbetreffende categorieën waarschijnlijk meer vooruitgang, lees beste antwoorden, hebben geboekt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit staat letterlijk onder "Voortgang medaille"...

Als je goed bezig bent met antwoord geven in één of meer categorieën, dan wordt op jouw profielpagina je medaille-voortgang getoond. In die categorieën ben je goed bezig om een medaille te verdienen!

In het overzicht wordt getoond in welke categorie(ën) je goed bezig bent, wat voor type medaille je kunt krijgen (brons, zilver of goud), en hoe ver je al gevorderd bent om de medaille te krijgen (uitgedrukt in een percentage).

Als je kwalitatief hoge antwoorden blijft geven in die categorie, dan wordt het percentage van de medaille-voortgang steeds hoger. Zodra je 100% hebt bereikt, dan worden je inspanningen natuurlijk beloond met een medaille.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat leek me in eerste instantie ook vreemd, ik dacht dat de voorwaarden voor het verkrijgen van een medaille absoluut was, dus bij 10 beste antwoorden een bronzen medaille. Maar nu lees ik bij de faq dat dit één van de vereisten is. Een andere factor is een bovengemiddeld percentage goeie antwoorden. In dat geval ben je dus wel afhankelijk van de voortgang van anderen. Als anderen antwoorden gaan geven die percentueel vaker als waardevol worden beantwoord, kan die van jou dus wel omlaag gaan.