Ik heb vier biljetten van 20 euroer zijn 2 biljetten in 4 stukjes gescheurd en 2 zijn in 5 stukjes gescheurd kan de bank ze vergoeden

ik heb 4 biljetten van 20 2biljetten van 20 zijn in 4 stukken gescheurd en 2 biljetten zijn gescheurd in 5 stukjes dan is mij kan de bak ze dan vergoeden dus inruilen voor goeien

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ga een poging doen: Ik heb 4 biljetten van 20 euro, 2 biljetten van deze 20 euro zijn in 4 stukken gescheurd en 2 biljetten zijn in 5 stukken gescheurd. Zou de bank deze biljetten kunnen/willen vergoeden voor hele biljetten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tsja ik moet zeggen dat ik m eerst ook ff goed moest lezen hoor..........maar we zijn dr ;-)

Antwoorden (5)

Opsturen naar de Nederlandse bank, die vergoed ze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kan. Je moet de vernietigde biljetten opsturen de De Nederlandse Bank (dus niet gewoon elk bankkantoor) en als de stukjes compleet zijn, krijg je gloednieuwe biljetten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens is het niet de bedoeling dat je bankbiljetten in stukjes scheurt natuurlijk ; een tientje aanbreken doe je gewoon in de winkel, door iets te kopen, en als je het geld over meerdere personen moet verdelen, kun je het beter eerst in munten laten omruilen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hoef geen eens alle stukken compleet te hebben. Als het nummer er maar op staat.
Beschadigde eurobankbiljetten kun je persoonlijk of per post inwisselen bij de Nederlandsche Bank. Indien meer dan de helft van het oorspronkelijke biljet resteert, wordt het hele bedrag vergoed. Bankbiljetten waarvan 50% of minder van het originele formaat wordt aangeboden worden niet vergoed, tenzij onomstotelijk wordt aangetoond dat het ontbrekende deel is vernietigd.

Persoonlijk inwisselen:
Beschadigde biljetten kun je persoonlijk inwisselen bij de agentschappen van DNB. De kantoren zijn geopend van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 12.00 uur.
(Voor adressen zie Gouden Gids)

Per post:
Indien je de beschadigde biljetten per post opstuurt dient daar een ingevuld formulier ‘Aanvraag voor vervanging van beschadigde eurobankbiljetten’ en een kopie van een geldig legitimatiebewijs bij meegezonden te worden.
Afhankelijk van de vorm van beschadiging van het bankbiljet kan het enige tijd duren (2 tot 3 maanden) voordat de tegenwaarde op bank- of girorekening is bijgeschreven.
Je kunt het geld opsturen naar:
De Nederlandsche Bank
t.a.v. agentschap Amsterdam
Postbus 98
1000 AB Amsterdam
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het gehad met een briefje van 50 euro,in wel 8 stukken ,onze hond,maar heel netjes aan elkaar geplakt.
bij de bank kun je gewoon het stortingsapparaat proberen dat adviseerde mijn bank en het werkte.
zoniet moet je ze opsturen naar de ned bank.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plakband doet wonderen en niemand die het ziet.