Waarom zetten zoveel mensen hun op- of aanmerkingen over een vraaag als antwoord neer?

Of anekdotes die opkomen bij het lezen van het onderwerp, of andere dingen die niks met een antwoord te maken hebben?
En waarom komen zij hier gewoon mee weg? (Mét punten!)
Waarom worden deze "nep-antwoorden"zo weinig als slecht antwoord beoordeeld door anderen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen antwoord op je vraag, en daarom als reactie geplaatst ;) --> Je kan de moderatoren helpen door dit soort antwoorden te 'melden'. Hiermee kan je zelf meehelpen GoeieVraag beter te maken.

Het beste antwoord

omdat veel menssen de vragen beoordelen & interpreteren voor ze antwoord geven. Hierdoor ontstaan antwoorden die gebaseerd zijn op een oordelover de vraag, en vergeten ze dat dat hun interpretatie van de vraag is, en niet de vraag per se.

Neem als voorbeeld mijn vraag over waar je de hoofdprijs van de loterij moest ophalen. Ik kreegvele vragen & felicitaties of ik die gewonnen zou hebben. Daar ging mijn vraag nie tover. Ik wou weten waar de prijs opgehaald zou moeten worden.

Blijkbaar kunnen mensen hun interpretatie niet lostlaten, en moeten altijd eerst oordelen, dan antwoorden, en dan misschien pas echt lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Omdat de moderatie op GV de ene keer zéér mild is, en soms zéér streng. Je kan er geen pijl op trekken..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn mensen op GV die van mening zijn dat hun puntentotaal het belangrijkste is.
Voor mij is dit totaal ondergeschikt aan een andere factor waaruit je de waarde van de antwoorden kunt aflezen, nl de antwoordwaardering.
Onze koploper haalt hier slechts 6.9 terwijl een crack van Eddeijst met 8,5 een veel beter gewaardeerd lid is.
Ook jongens als Som, Cryofiel en een vrouw als Suus zijn inhoudelijk van veel meer waarde dan de puntenjagers. (althans bij mij en ik raad iedereen aan om hier eens meer op te letten)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens.
Een waardevol antwoord is uiteindelijk waar het om draait.
Nu plaatste ik deze vraag voornamelijk omdat ik me stoorde aan deze trend, en anderen (moderators en nep-antwoorders) met deze zaak wil confronteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarom is die antwoordwaardering ook zo leuk ; dan zie je meteen wie het om de punten gaat, en wie ook zijn uiterste best doet op goede antwoorden.
Er zijn tenslotte twee manieren om punten te halen : heel veel antwoorden geven, of hele goeie antwoorden geven. Gelukkig kiest het meerendeel de 'lange weg'.
De puntenjagers zitten dan ook niet per definitie in de top tien.
Veel antwoorden EN een score ruim boven de 7.5 halen is met 'puntenjagen' niet te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is trouwens geen trend 'is vanaf het begin van GV eigenlijk altijd al zo geweest. Maar naarmate het er meer worden, valt het meer op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Per ongeluk verkeerd geklikt, ik had je een plus willen geven, sorry.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedoel ook echt als je er naar streeft 100 vragen per dag te antwoorden ; dan is het onmogelijk daar een beetje kwaliteit in te handhaven. Tot ene stuk of twingtig, vijfentwintig per dag (hangt er van ag hoeveel tijd je hebt) kan dat nog wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mlodewijk ik zal deze voor je compenseren hoor, kan gebeuren +
De een beantwoord de vraag heel serieus,de ander met een vleugje humor.
En als je toevallig,een leuke opmerking plaatst dan heb je kans dat hij zo verwijderd wordt,naar reacties of helemaal weg.
Ik ben niet zo dat ik daar minpunten voor ga geven,is mijn stijl niet.
Ik heb eens een keer een vraagt beantwoord,met een mop als uitleg,en kreeg van een moderator als reactie humoristisch antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk hoeft je antwoord niet zo droog te zijn als een 30 dagen oude boterham zonder beleg, maar als het geen antwoord is maar puur een opmerking of grap is over de vraag vind ik dat je het niet als antwoord neer zou moeten (kunnen) zetten en er dus ook geen punten voor zou moeten krijgen. Je kan altijd een reactie plaatsen op de vraag...
Maar misschien doet men dit niet zo snel omdat deze niet direct zichtbaar zijn, en uiteraard ook geen punten opleveren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je hier, en vooral bij dat laatste, de spijker op z'n kop slaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doel je nu op het antwoord van eef of mijn reactie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eef ik ben altijd positief en vindt toch je antwoord echt wel een plus waard.
Sommige vragen lokken anekdotes, of flauwe opmerkingen uit. Deze kunnen dan echter ook bij de reacties neergezet worden. Dit niet doen kan 2 oorzaken hebben. Ten eerste het halen van een punt (wat je overigens weer kwijt bent als je antwoord alsnog door een moderator verplaatst wordt naar reacties, maar dat risico kun je dus probleemloos nemen. Wie weet blijft het staan en hebben ze geluk). Ten tweede het aan anderen laten zien hoe grappig je kunt antwoorden op een in jouw ogen stomme vraag. En om eerlijk te zijn kan ik dit laatste soms nog wel waarderen.
Ik ben over het algemeen best positief over de moderators, maar ik vind wel dat ze sommige antwoorden onterecht laten staan, en anderen onterecht wegnemen. Dus het antwoord waarom ze hiermee weg komen zou eigenlijk van een moderator moeten komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De lijn tussen reactie of antwoord is niet erg scherp. Soms is een deel meer in de lijn van een antwoord en een ander deel meer in de lijn van een reactie, maar wil je die twee delen toch bij elkaar houden.

Wellicht verschillen de meningen over wat nou eigenlijk een antwoord is, en wat een reactie is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onze mening is anders dan van anderen. Er werd hier net gesproken over de koploper ook al zit niet iedereen te wachten op zijn antwoorden. Hij blijkt toch genoeg mensen te hebben die hem wel waarderen en toch op een eerlijke manier aan zijn punten kan komen. Ook al kan dat vele mensen storen het is gewoon zo.

Niet iedereen deelt minnetjes uit, ook dat is een keus van de GV-ers.

Wat net zo storend is mensen geven hele goede antwoorden en er zit iemand tussen die iedereen expres een minnetje geeft, ook deze komt er mee weg. En deze kunnen ze echt wel achterhalen achter de schermen hoor.

Het enige wat we kunnen doen ons gewoon niet ergeren maar het positieve zien van GV dat er velen met ons er veel plezier van hebben. En vertrouwen op de moderators dat ze alles goed in de gaten houden. Regelmatig wordt wel een antwoord verwijderd of verplaatst naar een reactie.