Wat heeft ervoor gezorgd dat mijn antwoord op de 2e plaats van "waardering" kwam?

Het was een vraag met 3 antwoorden waarvan ik het 1e antwoord gaf. Uiteindelijk is er geen beste antwoord gekozen omdat degene die de vraag stelde, de 3 antwoorden evenwaardig vond. (ik ben het daar volkomen mee eens, want het waren 3 pracht antwoorden en hebben, wat het kiezen van "het beste antwoord" betreft, het er niet makkelijk op gemaakt, maar dit even terzijde.)

Alle 3 de antwoorden waren 1x waardevol bevonden.
Op 2 antwoorden 2x een reactie en op 1 antwoord 3x een reactie.

De laatste antwoordgever (met 2 reacties) staat nu op de 1e plaats onder "waardering".
De 2e antwoordgever (met 3 reacties) staat op de 3e plaats onder "waardering".
Mijn antwoord wat er als 1e stond (met 2 reacties) staat nu op de 2e plaats onder "waardering".

Het gaat me echt niet om 1e, 2e of 3e, maar ik wil wel graag weten wat het verschil heeft gemaakt waardoor het laatst gegeven antwoord met even veel waardering, nu dat de vraag gesloten is, bovenaan staat. (in principe de 1e plaats)

Ik ben benieuwd of hier een verklaring voor is. Bedankt alvast.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Jammer dat je er niet even bij zet om welke vraag het gaat, maar normaliter wordt de antwoordwaardering bepaald door het aantal plus- en minduimpjes dat voor een antwoord is gegeven., waarbij het aantal plusjes doorslaggevend is voor de balans. Dus een antwoord met 2 plus- en twee minduimen (=0) komt boven een antwoord met 0 duimen. (= ook nul).
Maar

Toegevoegd na 2 minuten:
(Van vragen met exact dezelfde 'score' (dus allebei -2. of alebei +1 ofzo) heb ik overigens het idee dat ze 'random' geplaatst worden, dus niet op "tijd".
Ik heb er nooit echt tijd in gestopt om het te controleren, maar ik heb de indruk dat dat op alfabet gaat. )
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hihi, grappig :) Dat idee had ik ook al, dat het op alfabet gaat, van profiel naam dan :p er waren overigens bij geen enkel antwoord minnetjes bij gezet. Bedankt voor je antwoord :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had het idee dat het op alfabet ging, maar had het nog niet nagekeken. Nu ik het even bekeken heb, is dat ook niet mogelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Afgunst denk ik. Mensen die het beter denken te weten, maar zelf de capaciteit niet hebben door angst oid. om zelf met een beter antwoord te komen of om een reactie te plaatsen "waarom" ze het niet waardevol vinden. Ook een + van mij voor een vette compensatie ;)
bamibal
11 jaar geleden
Toch kan ik met wel iets voorstellen bij die min. Marleen legt uit hoe het normaal gesproken werkt, maar dat verklaart het geval van de vraagsteller niet. Over dat geval vermoedt ze dat het op alfabet gaat, maar geeft daarover geen zekerheid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar zit iets in bamibal, alleen merk ik vaker dat er bij een normaal antwoord een min staat, en nu komt het belangrijkste, "zonder uitleg". Een kleine reactie over het "waarom" de minzetter het niet waardevol vind. Kleine moeite waar we allemaal van leren. Alleen de angst ontstaat dan voor (kinderachtige) represailles, waar ik dan ook wel weer in kan komen, maar dan nog vind ik een kleine reactie op zijn plaats. Of (wat de minzetter denkt) een beter antwoord geven ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar krijgen we ook geen zekerheid over, Bamibal ; dat lijkt namelijk OOK niet het geval te zijn. Blijft over : willekeur. Misschien weten zelfs de moderatoren of zelfs de programmeurs niet waarom 'de computer' die keuzes maakt. Dan zou het een niet-beantwoordbare vraag zijn. Maar de volgorde op puntenwaardering klopt wel gewoon. En ach, die minnen heb ik gewoon aan mijn kont hangen, vooral als ik elders op GV iets heb gezegd dat iemand niet welgevallig is. Dan regent het minnetjes bij de "omliggende" vragen. Blijkbaar vinden mensen mijn mening belangrijk genoeg om er tijd en energie in te stoppen om hun negatieve waardering te uiten bij vragen die verder helemaal niet relevant zijn ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, van sommige minnen word ik heel boos, vooral als ze ongemotiveerd zijn en overduidelijk nergens op slaan, maar op sommige vragen vind ik ze juist wel weer vermakelijk, omdat ik WEET dat ze komen, en nee, daar kan ik echt niet wakker van liggen; integendeel. Dat noemen we de 'compliment-minnen', waarvan ik eerder op zou kijken als ik ze NIET kreeg. Zoals ik al zei : blijkbaar vinden mensen die een totaal andere mening zijn toegedaan dan ik, (vooral bij zaken die vooral een kwestie van geloven zijn) mijn mening toch belangrijk genoeg om aan te geven dat ze het er NIET mee eens zijn. Waarna elk minnetje weer minimaal twee of drie compensatie-plusjes aantrekt. Prachtig toch ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat het precies is zullen we dan helaas nooit te weten komen, maar willekeur of een 1: 25000000000 foutje van de computer zou dan het meest logische zijn. Ik zat nog te denken aan de tijden wanneer de plusjes zijn geplaatst, maar dat blijft gissen :/ Bedankt iig voor je antwoord.

Andere antwoorden (1)

het feit dat je antwoord er als eerste stond, is alleen maar belangrijk in die zin dat het daarom altijd/het meest wordt gelezen en daarom ook altijd wel of niet gewaardeerd wordt.

als je een vraag als 3e "klokt"/beantwoordt, dan leest men de eerste 2 en is al "moe" soms, maar wanneer je als bijvoorbeeld 5e of nog erger 10e (het gebeurt, echt) een antwoord plaatst, dan is er vaak amper animo nog bij het gros van de mensen om het allemaal te lezen. (niet iedereen!)

waardering aan het eind/beste antwoord
vragen met dezelfde + score worden afhankelijk van de - score in volgorde gezet.
dus allebei +1 , maar jij hebt -2 en ik -4 dan sta jij boven mij in de waardering.
vaak mateloos irritant, ik ken dit! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou, echt irritant vind ik het niet, maar vind het gewoon vreemd dat het zo was. Ik denk overigens dat mijn vraag niet echt duidelijk is overgekomen helaas. Ik snap goed wat je zegt en weet dat het zo werkt zoals je zegt, maar echt een antwoord zie ik er niet in. Ik had er voor de duidelijkheid (1e reactie bij de 1e antwoordgeefster) wel bij mogen zetten dat er geen minnen waren uitgedeeld, dus dat het qua alles "gelijk" stond. Maar toch zijn de uiteindelijke antwoordplaatsen verschoven. Bedankt iig voor je antwoord.