Is het een goed idee om het te moeten bevestigen als je een antwoordwaardering plaatst?

Het is me nu al een aantal keer overkomen dat ik mensen een 'minnetje' geef, terwijl ik een 'plusje' had willen geven.

Is het een idee dat je de waardering eerst moet bevestigen, bijvoorbeeld door het drukken op een button? Of heb jij een beter idee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (6)

Zet erbij dat je je vergist hebt,dan wordt dat vaak wel gecompenseerd door een andere GVer.En extra opletten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja toch?
Cryofiel
14 jaar geleden
Is mij ook wel eens gebeurd, zowel een onterechte min als een onterechte plus. Normaal gesproken heb ik er echter geen moeite mee. Gewoon een beetje opletten wat ik doe. Ik vind de twee duimpjes duidelijk genoeg. Een bevestiging vind ik eerder een barrière tegen het geven van een beoordeling, omdat je een extra horde moet overwinnen. +1 voor taurus. Eens kijken of mijn oog-hand-coördinatie nog werkt... ;-)
Cryofiel
14 jaar geleden
Ja, gelukt - het is een plus geworden! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha,bedankt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-1 Leuk idee, maar geen antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mlodewijk dat is wel een antwoord. hij denkt toch mee?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dus + om jouw te compenseren =p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij is een zij, maar dat terzijde, meedenken okee, dat zal dan wel, maar het is in de verste verte geen antwoord.
Nee. Dit maakt het lastiger om plusjes en minnetjes te geven en verstoort de gebruiksvriendelijkheid van de site. Doordat er nog een extra interactie vereist is.

Daarnaast is het niet zo erg om een keer per ongeluk een plus of min te geven. Je kunt dit altijd met een reactie verifieren. En gemiddeld gezien zal iemand net zoveel per ongeluk min duimpjes krijgen als plus duimpjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een extra bevestiging vind ik niet nodig.
Wel zou het mij handig lijken om de duimpjes iets verder van elkaar af te zetten, of ze beiden een andere kleur te geven (rood en groen bijvoorbeeld?)
Hierdoor wordt een vergissing minder snel gemaakt, want het valt mij ook wel op dat er veel mensen zijn die in een reactie melden dat ze per ongeluk het verkeerde duimpje hebben ingedrukt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
+1 Ik ben erg voor rood en groen. Volgens mij een fluitje van €0.01 voor de websitebouwer.
Cryofiel
14 jaar geleden
+1 voor het rood-groen-idee.
Of geen duimpjes meer, maar een vet groen plusteken en een vet rood minteken.
Ja is heel goed, dan komt GV van dat snipergedrag af, wat zo hinderlijk is...

En dan meteen alle punten er ook weg en alle medailles...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou ook +/- moeten kunnen editten, alsmede het antwoord. Dat is technisch heel simpel en de mensen van GV hebben zich er in vele opzichten met een Jantje van Leiden afgemaakt. GV is technisch maar een zeer matig ontworpen site, in ieder geval niet goed doordacht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze moeten die plus en die min-toets veel verder uit elkaar zetten. Compleet links, compleet rechts, en de rest er tussenin.