Mag een moderator aan je punten komen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste Waterman, Ik ben even in jouw historie 'gedoken' om te kunnen achterhalen wat je precies bedoelt met je vraag. Er is in jouw geval niet ingegrepen door een moderator. Om de schijn van bevoordeling door extra bevoegdheden te voorkomen geef ik een reactie in plaats van een antwoord. Ook al kan iedereen deze redenatie zelf via jouw profielpagina terugvinden. http://www.goeievraag.nl/profiel/Waterman Je bent lid sinds januari 2010. Bij inschrijving als nieuwe gebruiker krijg je 25 punten. Als je een vraag stelt gaan er drie punten van je totaal af. Als je antwoord geeft krijg je 1 punt erbij. Je score is als volgt opgebouwd: + 25 inschrijving
-3 gestelde vraag (als je zelf de vraag sluit krijg je +3)
-3 gestelde vraag
+4 Goeievraag!
+3 gegeven antwoorden
+1 waardevol antwoord.
---
27 huidige score: 32 32- 27 gescoorde punten = 5 punten verdiend met inloggen. Je bent dus waarschijnlijk 5 keer ingelogd, waarmee ik concludeer dat je op 1 januari lid geworden bent. Zeg maar of dat klopt :-) ==================== Oke, ik heb nu je puntentotaal beredeneerd, ik zal ook inhoudelijk antwoord geven. Als je een vraag telt gaat er 3 punten van je score af. als je dus direct na het stellen van een vraag kijkt, heb je dus minder punten dan daarvoor. Als je de vraag sluit krijg je 3 punten. Vragen stellen 'kost' dus niets als je ZELF je vraag sluit. Sluit je de vraag niet zelf ben je de 3 punten dus kwijt. Andere manieren waarop je score omlaag kan:
Een vraag, antwoord of reactie plaatsen welke in strijd is met de richtlijnen (-5).
Een gegeven antwoord blijkt een reactie (-1). Dat is geen strafpunt, maar een correctiepunt.
Een bezwaar indienen (-5).
etc. Kijk voor meer info in de help http://www.goeievraag.nl/help/punten Moderators kunnen alleen maar punten aftrekken als zij ingrijpen door een vraag, antwoord of reactie te verwijderen. Moderators kunnen niemand extra punten geven. Indien een moderator ingrijpt kun je meestal bezwaar maken (muv het verplaatsen van een gegeven antwoord naar de reacties). Ik hoop je zo een antwoord gegeven te hebben waar je wat mee kan!

Het beste antwoord

Ja. Daar zijn regels voor. Een ingreep van een moderator kost je punten.
AWM
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Nee, alleen als creditering na een succesvol bezwaar.
Cryofiel
14 jaar geleden
Een ingreep van een moderator hoeft geen punten te kosten. Bij mij is wel eens iets veranderd, en dat kostte geen punten. Er is ook wel eens iets veranderd dat punten kostte. Meteen daarna kwam een bericht van het moderatieteam, met de melding dat die punten per ongeluk waren afgetrokken, en dat ik ze terug zou krijgen. Een paar uur later waren die punten inderdaad netjes terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik moet wel even zegge dat die vraag iets te kort door de bocht is, want dat een mod overal bij kan komen is wel aannemelijk. Maar ik zag mijn score gisteren zo schommelen, dat ik mij meer afvroeg: Gaan ze bijv. na een flauwe opmerking meteen aan je score zitten?
AWM
14 jaar geleden
Schommelen? Je kunt op een aantal manieren punten verdienen, als je een vraag stelt gaan er weer 3 punten tijdelijk af, en die krijg je weer terug als je je vraag sluit, misschien bedoel je dat? Een moderator moet de vraag maar beantwoorden, maar ik vermoed dat ze niet eens de mogelijkheid hebben om je te bevoordelen met extra punten omdat ze je zo aardig vinden. Of zomaar zonder reden punten af te trekken. Ik denk dat dat redelijk waterdicht in elkaar zit.
Cryofiel
14 jaar geleden
@Waterman, kijk op je profielpagina naar je puntenhistorie, dan kun je zo zien wat de reden is van de schommelingen die je zag. Elk puntje dat er bijkomt of er afgaat staat daar vermeld. @Antwoordman, ik vermoed dat een moderator punten kan toevoegen of aftrekken. Als dat zonder reden gebeurt, zullen de andere moderatoren dat zien, en deze ene moderator verbannen. Vermoed ik.
AWM
14 jaar geleden
Ik betwijfel echt of ze daar het gereedschap voor hebben. Ze hebben een aantal standaardinstrumenten die automatisch punten bijtellen en aftrekken.
Welke mod biedt hier uitsluitsel?
Cryofiel
14 jaar geleden
Zoals ik al schreef, dezelfde ingreep heeft mij soms wel en soms niet punten gekost. Hier moet een handmatige moderator-actie in het spel zijn geweest.
AWM
14 jaar geleden
Ja, maar het kan zijn dat de er alleen de keuze is om een verwijdering mét en zonder aftrek van punten te laten plaatsvinden. Het willekeurig veranderen van de saldi zou eigenlijk niet moeten kunnen. Maar nogmaals, alleen een mod kan hier wat over zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Ik bedank jullie gewoon beide voor deze ontgroening:P": zegt het groentje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal kort (eenmalig) reageren hierop: Moderators kunnen alleen punten aftrekken. Het aantal punten dat afgetrokken wordt kan niet door ons bepaald worden, dat is standaaard ingesteld. http://www.goeievraag.nl/help/punten In sommige gevallen trekken we geen punten af, bijvoorbeeld bij een vergissing, of als iemand verzoekt om een antwoord of reactie van zichzelf te verwijderen of aan te passen. In ons moderatiegedeelte staat een radiobutton, punten aftrekken ja/nee. Punten bijgeven kunnen we dus niet. Het is dus inderdaad zoals Antwoordman stelt dat er enkel afgetrokken kan worden. Crediteringen na een succesvol bezwaar gaan automatisch. In het geval van Cryofiel (verwijderen reactie op eigen verzoek) was er (door mij) een foutje gemaakt met de radiobutton (was toen net mod, maakte foutje met radiobutton) en dat kan alleen handmatig gecorrigeerd worden door een beheerder. Hierom heb ik direct verzocht en werd diezelfde dag gecorrigeerd door een beheerder. Zelf kunnen moderators dat dus niet. Tot zover mijn eenmalige reactie. Ik hoop hiermee enige duidelijkheid gegeven te hebben.
AWM
14 jaar geleden
Dank je, Wijnstein!
Cryofiel
14 jaar geleden
wijnstein, mijn eenmalige dank voor je toelichting!
AWM
14 jaar geleden
@Cryo: LOL!

Andere antwoorden (8)

Daar zijn ze onder andere voor aangesteld....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja: stel maar eens een vraag wat niet door de beugel kan
En hou dan maar eens je punten in de gaten -5

Toegevoegd na 1 minuut:
Lees maar eerst de regelementen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is mij dus ook drie maal overkomen. Lijkt een beetje op oostblok censuur.
Door toedoen van een moderator kunnen veranderingen in het puntentotaal optreden,( verwijdering van een vraag, of een andere ingreep.
Maar een moderator kan geen punten op eigen houtje gaan verdelen buiten de regels om. Dat zijn alleen de beheerders, die dat alleen in zeer uitzonderlijke gevallen zouden kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja: want dat is een onderdeel van dit vraag en antwoordt spel.!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat mag, maar als ik iets belangrijk vind om het hier te zeggen/vragen; mogen ze van mij die punten hebben.

Er zijn wellicht personen die mijn vraag toch gezien hebben; al is het maar voor even :lol:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De ene keer kan je vraag wel door de beugel de andere keer niet,en dan ben je zomaar je punten kwijt.
Denk niet dat dat alleen bij jou gebeurt,maar dat overkomt de beste onder ons.
Dat is nou een maal onderdeel van dit spel.
En hoever het een chatvraag is dat bepaald de moderator,de ene keer zijn ze wat soepeler en de andere keer wat strenger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja als daar redenen voor zijn mag dat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat mag maar er moet wel een goede reden aan vastzitten want een moderator pakt nooit zomaar je punten af.