Abilify, wat is dit precies voor medicijn?

Ik slik het tegen het piekeren, maar wat is het nu precies?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Het is een medicijn uit de groep van zogenaamde atypische antipsychotica. Dat zijn middelen die je geest helpen weer beter te functioneren. Je krijgt het dan ook voorgeschreven als je hersenen anders werken dan je zou verwachten. Als je bijvoorbeeld dingen hoort of ziet die er niet zijn, als je last hebt van achterdochtigheid of als je ideeën over de wereld om je heen niet helemaal overeenkomen met de realiteit. Je kunt het ook voorgeschreven krijgen als de logica in je praten minder wordt of als je gedrag verandert. Je zult daarbij niet de eerste zijn die zich daarbij bovendien verdrietig, angstig of zelfs schuldig voelt.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry ik heb hetzelfde geplaatst zie ik nu... maar weet niet hoe ik het weg kan halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op verwijderen klikken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De geest kan niet 'beter' of 'slechter' functioneren door een stofje. De hersenen wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@TsjuunTze82 kan het zijn dat jij aanhanger bent van het behaviorisme? Deze stroming gaat er namelijk vanuit dat lichaam en geest gescheiden zijn. Twee aparte 'dingen' die met elkaar communiceren, maar wel losstaand van elkaar kunnen functioneren. Er zijn ook stromingen waarbij men ervan uitgaat dat lichaam en geest één zijn. Het brein is de geest en andersom. Hierbij is het dus wel mogelijk dat een stofje invloed heeft op de geest, want het stofje heeft invloed op het brein en brein is geest.
ABILIFY is een medicijn uit de groep van zogenaamde atypische antipsychotica. Dat zijn middelen die je geest helpen weer beter te functioneren. Je krijgt het dan ook voorgeschreven als je hersenen anders werken dan je zou verwachten. Als je bijvoorbeeld dingen hoort of ziet die er niet zijn, als je last hebt van achterdochtigheid of als je ideeën over de wereld om je heen niet helemaal overeenkomen met de realiteit. Je kunt het ook voorgeschreven krijgen als de logica in je praten minder wordt of als je gedrag verandert. Je zult daarbij niet de eerste zijn die zich daarbij bovendien verdrietig, angstig of zelfs schuldig voelt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Als je het antwoord met de computer gegeven hebt dan zie je een blauwe knop staan met daarop de tekst Verwijderen. Daar klik je op.
Abilify = Aripiprazol.
Aripiprazol behoort tot de groep atypische antipsychotica. Het vermindert in de hersenen het effect van natuurlijk voorkomende stoffen, voornamelijk dopamine en serotonine. Hierdoor nemen psychosen af. Artsen schrijven het voor bij schizofrenie en manieën.

Hier de bijsluiter:
http://www.kiesbeter.nl/medicijnen/aripiprazol/default.aspx#tab_0_kop_905