Wat is het nut van vragen stellen?

Je kunt er weinig of geen punten mee verdienen maar bij verwijdering ben je er 5 kwijt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (9)

Het nut van vragen stellen is een antwoord krijgen op een vraag die door de moderatie/richtlijnen heen komt... Het gaat niet om de punten, maar om het antwoord...

Als het goed is, levert het een antwoord op, daar is het voor bedoeld en niet voor de punten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het nut van vragen stellen is dat je antwoorden krijgt. Als je iets niet snapt of niet weet, en als je een vraag stelt en 1 uur wacht kun je je punten terug verdienen om een antwoord als beste te kiezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Enerzijds ben ik het met je eens, want zonder vragen geen GV, maar zouden er aan het stellen van onzinnige, dubbele, insinuerende, overbodige, ouwbollige, kinderachtige, onduidelijke en slecht gestelde vragen geen sancties worden gehangen, dan zou het denk ik een zootje worden. Er is nu soms al geen modereren aan volgens mij.

Wat mij het meest vriendelijk lijkt is punten aftrekken voor het stellen van de vraag, minder aftrek bij het verwijderen (nog 3 tot totaal -5 ofzo) maar méér punten terug bij het sluiten met beste antwoord. 3 om 5 ofzo. En 3 om 3 zonder beste antwoord ; dan heb je iets meer motivatie uit alle antwoorden de beste te zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie antwoord +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Puntje erbij hoor Marleen ,voor dit uitstekende antwoord!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dag Marleen,ik geef het op.Ik heb er geen zin meer in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Huh ??
De reactie in mijn mailbox was een heel andere ??? "+En dat is nu net wat ik bedoel Marleen.Ik heb bv gidteren de vraag gesteld: etc.."

Die vind ik niet terug, en deze kan ik eerlijk gezegd niet plaatsen........ Zelf ben ik ook niet zo van de vragerige, niet alleen omdat ik gewoon niet zoveel vragen heb, die ik in de regel uit andere bron haal omdat het ook vaak zo specifieke vragen zijn dat hier niemand ze naar tevredenheid kan beantwoorden, en ALS me al een keer iets te binnen schiet, wordt het inderdaad verwijderd. Dan laat je het wel, in zoverre, ik ga er geen sport van maken. Maar antwoorden blijft wel leuk. Ook als er incidenteel wel eens een antwoord verplaatst of verwijderd wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is verwijderd en nog meer vragen van mij die ik Gisteren had gesteld.Ik heb mijn account opgeheven.Althans gevraagd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet doen ! Eerst even een weekje ofzo laten betijen ; het zakt wel weer. Ik heb ook wel van die buien gehad, maar je account opheffen is opnieuw beginnen (en persoonlijk vind ik het heel vervelend dat je niet kunt zien wie al die 'onbekend'en ooit zijn geweest.)
Gewoon even laten zakken, wellicht gaat het vanzelf weer kriebelen. De vragen die je had gegeven zijn inderdaad wel de categorie chatvragen, en die kunnen hier nu eenmaal niet. Soms ook wel jammer, inderdaad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoor al als onbekend te staan.De punten kunnen me echt niet schelen.Mijn reactie op XiniX was ook heel terecht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi Taurus, zou het jammer vinden als je weggaat.
Ik heb hetzelfde meegemaakt. Als je je account wilt opheffen moet je dat doen door op de contactknop te klikken.
Heb ik ook gedaan, maar ben toch weer teruggekomen:)
Denk er nog eens rustig over na!
Je stelt een vraag toch om kennis te vergaren en niet voor de punten? Dus het nut is kennis vermeerdering en die punt die je evt wel krijgt is mooi meegenomen. Strafpunten leren je weer beter formuleren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het nut van vragenstellen is uiteindelijke kennisvermeerdering van de vraagsteller. Punten zijn helemaal niet belangrijk. Je kunt er toch niks voor kopen.
Ik zie niet welk risico je loopt. In het ergste geval heb je een negatief aantal punten, maar ook dat maakt niks uit...
Om te zorgen dat mensen goeie antwoorden geven is het puntensysteem bedacht, niet om te zorgen dat mensen vragen stellen. Vragen zijn er altijd, goeie, serieuze antwoorden zijn veel schaarser...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik stel een vraag omdat ik benieuwd ben naar het antwoord. Ik wist niet eens dat je er punten mee kon krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij verwijderen ben je er geen 5 kwijt , maar 8, want je krijgt ook de 3 punten niet terug die je inlevert bij de vraagstelling.
Indien je een goede vraag stelt, kan je punten verdienen met, goede vraag.
Tot max. 10 punten
Ook kan je met regelmatig goede vragen stellen, een soort
fanclubje krijgen, die niet alleen je vragen beantwoorden, maar ook wat meer puntjes toekennen voor je antwoorden.
Het werkt dus in alles door.
Verders is het nut van vragen stellen, dat je goede antwoorden kan krijgen en dus slimmer wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de verkregen punten hier op GV kun je nog geen droptoffee kopen.
Maar het nut van vragen stellen, is goede antwoorden krijgen, waar je iets van opsteekt en misschien in praktijk kunt toepassen, waardoor een mogelijk bestaat om met die verkregen wijsheden meer geld te verdienen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vragen stellen is spannender...

Jij plaatst je vraag en wacht dan op antwoord. Onbekenden gaan jouw vraag lezen en beantwoorden. Ze kunnen je afbranden of waardering geven.

Ondertussen wacht je gespannen op de antwoorden ( en of de moderator je vraag laat staan ) en als de antwoorden komen en mensen laten zien dat ze je vraag snappen , dan is er interactie ontstaan.

Nog mooier is het als anderen geïnspireerd raken en een eigen vraag stellen die het gevolg is van jouw eerdere vraag. Dan heb je echt bijgedragen aan iets, je hebt iets helpen creeëren en dat geeft een goed gevoel van binnen.

Het allermooiste is het als anderen je helpen een nieuw inzicht te geven door hun antwoorden op jouw vraag. Dat nieuwe inzicht maakt dat je de wereld een beetje beter kan gaan begrijpen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een echte GV-er aan het woord :) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was ik ook Biertje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aiii oud zeer ! Jammer taurus