Is het mogelijk verschil te maken tussen een Goede vraag en een Leuke vraag?...

Toegevoegd na 1 minuut:
Deze vraag is eigenlijk voor de categorie GoeieVraag.nl.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

Ja,dat is mogelijk. Maar jouw vraag impliceert eigenlijk dat een leuke vraag geen goede vraag kan zijn en andersom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen in je eigen hoofd. Je kunt een leuke vraag wel waarderen met een leuk antwoord.
AWM
14 jaar geleden
Ja ntuurlijk kan dat. Een goede vraag kan bijvoorbeeld zijn: Wat kunnen wij eraan doen om de ozonlaag weer dik te krijgen? Goede vraag, hebben we allemaal wat aan. Maar leuk? Nee vind het geen leuke vraag.
Een leuke vraag kan zijn: Hoe kan ik het voor elkaar krijgen om in een kleine ruimte een geluidloze scheet te laten die enorm stinkt? Best een leuke vraag, maar goed? Nee, want we hebben hier natuurlijk helemaal niets aan. We leren er weinig van. Maar misschien komt het omdat mijn definitie van een goede vraag is dat het een vraag is waar wij met zijn allen iets van kunnen opsteken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas zijn de meeste leuke vragen gedoemd om te worden verwijderd, aangezien het vaak moeilijk is daar een kennisvermeerderend aspect aan toe te kennen.
Het is wel jammer. Een aparte categorie hiervoor creëren
is regelmatig voorgesteld, maar nooit gehonoreerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een leuke vraag kan je waarderen, je vind het leuk.

een goede vraag is een vraag die goed op de situatie is ingespeeld.