Waarom mag een antwoord niet enkel uit een link bestaan ?

In de Richtlijnen van GoeieVraag.nl staat :

"Antwoorden moeten altijd een uitleg bevatten. Alleen ‘Ja’, ‘Nee’, een verwijzing of link geven is niet toegestaan."

Enerzijds snap ik dat het geven van 'te makkelijke' antwoorden (bv. om punten te verdienen) ontmoedigd moet worden.

Maar het overkomt me met enige regelmaat dat ik een vraag op goeievraag gesteld zie worden, en dat er een linkje is dat antwoord op precies die vraag geeft, compleet met korte en heldere uitleg, waaraan ik niks zinvols meer toe te voegen heb.

Het enige dat ik dan nog zou kunnen doen om , naast de link zelf, een 'uitleg' in mijn antwoord te zetten, is de inhoud van de link te plakken of nog eens in eigen woorden te zeggen wat er toch al in dat linkje staat. Beide voegen doorgaans niet veel toe, en het eerste is ook nog eens niet meer werk dan een simpele kopieer- en plak-actie (maar dat zou dan wèl mogen volgens de richtlijnen).

Beide vind ik wat 'flauw' om te doen en dus geef ik dan op zulke vragen maar geen antwoord....maar hoe zou ik hier mee om 'moeten' gaan ?

10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
een site kan verdwijnen of verplaatst worden, dan is het handig dat je in elk geval de samenvatting hier hebt staan

Het beste antwoord

Omdat Links de neiging hebben te verdwijnen en te veranderen en omdat de moderatoren dan de links moeten doorwerken om te kijken naar de inhoud van de antwoorden. Bovendien zijn sommige links wel een antwoord, maar hebben de meeste wel een toelichting nodig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Precies. Het is me inmiddels al meerdere keren gebeurd dat ik informatie ergens over op Goeie Vraag vond, maar de link waar dat vandaan kwam niet meer bestond. Dus gelukkig stond het wel in 't antwoord, anders waren die gegevens voorgoed niet meer te lezen.
Amadea
10 jaar geleden
Niet alleen de moderators, maar ook de vraagsteller en alle anderen die het antwoord willen weten!
kierkegaard47
10 jaar geleden
Goed punt ja ! Plusje! Had er eventjes niet aan gedacht dat het internet soms ook nog VERANDERT (o gruwel! ) Ik zal de vraag wel open laten staan, misschien komen er nog meer zinvolle redenen binnen waaraan ik nog niet had gedacht :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad, sommige links zullen niet veranderen, maar de inhoud op bijvoorbeeld wiki's kan wel veranderen....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.qooqle.nl/?q=Waarom+mag+een+antwoord+niet+enkel+uit+een+link+bestaan+%3F
:)
kierkegaard47
10 jaar geleden
Hmmm, als ik die link volg. is het eerste zoekresultaat (na de google-animatie) de wiki-pagina van 'drogreden'. Zou ik daar een diepere betekenis in moeten zien ? :)

Andere antwoorden (1)

Mensen willen vaak meteen het antwoord van hun vraag en hebben dus geen zin om de site helemaal te bekijken voor het antwoord dat hun nodig hebben. Dit kan wel maar dit vond Goeie Vraag! dan waarschijnlijk niet goed genoeg. Als je een site geeft, kan jij eigenlijk meteen weten wat er op die site voor antwoord te vinden is, neem ik aan.