Krijg je bij de voorlichtig voor de landmacht ook meteen een keuring, of valt dat op een andere datum?

Ik wil graag bij de landmacht en heb mij aangemeld voor de voorlichting op 18 maart 2014. Nu ben ik aan het twijfelen, want ik heb totaal geen conditie en was van plan te trainen met mijn neefjes, tot de dag van de keuring. Maar wat als de keuring op dezelfde dag als de voorlichting valt? En ik moet ook een afspraak maken bij de KNO, voor een gehoortest. Ik had er een online genomen. En de eerste keer had ik niet optimaal, en de tweede keer had ik goed. Voor mijn ogen hoef ik geen zorgen te maken. Ik zie letterlijk 100% goed. En nog een snelle vraag over de vaccinaties. Ik ben doodsbang voor injecties. Krijg ik ze in mijn arm, of mag ik zelf kiezen waar? Want ik heb ze liever in mijn bil, zodat ik ze niet kan zien spuiten. Ik heb een gewoonte om te kijken, dus dat word een kalmeringsspuit erbij als ik het in mijn arm krijg.

Toegevoegd na 11 uur:
Leek me wel verstandig het er even bij te zetten: Ik ben alleen voor injecties bang.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat je beter een ander beroep kunt kiezen als je al bang voor naalden bent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn idee. Hoe kan jij met wapens omgaan en in oorlogssituaties koel blijven als je niet tegen een injectie kan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een militair is voor niets bang ... en als hij bang is laat hij het niet zien.
Eens in het leger is een injectie echt wel het minste van je zorgen ;-)

Antwoorden (1)

De selectie en keuring voor Defensie wordt voor alle krijgsmachtdelen centraal uitgevoerd op de marinekazerne in Amsterdam. De procedure verloopt trapsgewijs, wat betekent dat je pas voor een volgend onderzoek wordt uitgenodigd als het voorgaande onderzoek met succes is afgerond. De volledige procedure neemt in beginsel twee dagen in beslag: één dag psychologisch onderzoek en één dag lichamelijk onderzoek (medische keuring en sporttest). Daarna volgt nog een verplicht veiligheidsonderzoek. Hieronder lees je meer over de verschillende onderzoeken.

Aangezien de voorlichtingen op verschillende dagen en op verschillende locaties zijn betekent dit dat de keuring niet op de dag van de voorlichting is.

Bron:
https://werkenbijdefensie.nl/infodagen/

https://werkenbijdefensie.nl/defensie-als-werkgever/toelatingseisen-en-keuring/