Bellen achter het stuur in de scheepvaart , ook boete ?

Misschien rare vraag maar nog nooit stil bij gestaan .

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik hoop het wel.

Antwoorden (2)

Nee, dat zou wel erg raar zijn je mag immers ook de marifoon gebruiken tijdens het varen. In de scheepvaart gaat alles zo langzaam dat het gewoon toegestaan is om de te bellen en te varen...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
jc54
9 jaar geleden
En wat te denken van de pleziervaart? Die levensgevaarlijke speedbootjes?
Reddie
9 jaar geleden
@jc54 , hier heb je wel een punt.
(En wat dacht je van bellen op de fiets, met een kind in een zitje voorop? )
jc54
9 jaar geleden
Bellen op de fiets zou ook strafbaar moeten zijn. Niet alleen fietsers met een kind in een zitje, maar ook fietsers met elektrische trapondersteuning. die alles en iedereen voorbij jakkeren en hun fiets niet of nauwelijks onder controle hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt wel hoor je antwoord maar in de auto mag ik ook een 27mc gebruiken terwijl je die ook vast hebt.
Dus het vergelijk marifoon / mobiel is een beetje vreemd
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goedgenoeg: Hoe ironisch, met mobiele telefonie was de aanvaring met de ijsberg wellicht niet gebeurd, had niets met snelheid te maken, maar meer met de gebrekkige communicatie dat er zo laat gereageerd werd op dat mannetje in het kraaiennest.....
Je mag gewoon bellen tijdens het varen gekker nog tv kijken kunnen ze je niet eens verbieden .
Toen ik in 94 in de binnenvaart ging was er zelfs nog geen wet tegen varen onder invloed