Hoe lang duurt het gemiddeld om reactie te krijgen op goeievraag.nl?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Een reactie krijg je vaak al na een paar minuten.

Het beste antwoord

"De helft van alle vragen wordt binnen vijf minuten beantwoord en 80% binnen een kwartier." staat op https://nl.wikipedia.org/wiki/Goeievraag, maar dat is waarschijnlijk enigszins verouderde informatie.

Toegevoegd na 14 minuten:
Desondanks staat op http://www.sanoma.nl/merken/artikel/startpaginanl/digital/merk-profiel/ nog deze informatie in een opsomming van de unique selling points van GoeieVraag voor adverteerders:

"◾Zeer actieve community: de helft van alle vragen wordt binnen 5 minuten beantwoord"
Antoni
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Er wordt gevraagd naar een reactie, en niet naar een antwoord... Gezien het aantal nieuwe deelnemers dat het verschil daartussen niet begrijpt lijkt mij het slimmer om een werkelijk antwoord op de vraag te geven!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoe weet je dat vraagsteller dit verschil ook weet? Het is de eerste vraag die hij stelt... Het antwoord op zich is correct, en het is minstens een deelantwoord. En blijkbaar zijn er meer die de vraag zo interpreteren, getuige ook het antwoord van Ganzenveer erboven; in eerste instantie las ikzelf de vraag trouwens ook zo.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het antwoord op zich is incorrect, er wordt een gemiddelde gevraagd (de gegeven informatie is geen antwoord en leidt ook niet tot een antwoord, hoogstens tot een aardig gevoel van snelheid over het gros van de antwoordtijden). Als er antwoorden bij zitten die dagen duren, zou dat de genoemde tijden enorm kunnen rekken. Daarnaast zijn er vragen die nooit beantwoord worden, wat doe je daar mee? In principe zijn er dus vragen die jaren onbeantwoord zijn, dat zijn er wellicht weinig, maar zel tellen gelijk mee voor 100.000den tot miljoenen minuten per stuk. Ik ga er ook vanuit dat de vrager met een reactie een antwoord bedoelt, niemand zal willen weten hoelang wie dan ook reageart met "je vraag is onbegrijpelijk, herstel hem eens". Voor de vragen die een antwoord gekregen hebben zal het antwoord onder de 20 minuten gemiddeld liggen gok ik (sommige vragen laten wel uren op zich wachten) maar dat is maar een klein deel.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Overigens zou je antwoorden als subvorm van reacties kunnen zien. Reacties
-Antwoorden
-Reacties Soms zitten er waardevolle reactie bij een vraag, die de vrager iig naar de juiste bron/plek e.d. verwijzen. Zoals een forum voor zijn probleem.
Antoni
7 jaar geleden
@Amadea, ik las "reactie" in de vraag, dus hoe snel men reageert met òf een antwoord òf een reactie (òf een persoonlijk bericht, dat kan ook nog). Ik las niet "een reactie" in de vraag.
Antoni
7 jaar geleden
@MrTomaat, je hebt gelijk. Ik geef de vraagsteller met mijn antwoord een globale indruk van reactie-tijden/antwoordtijden, geen gemiddelde. Dat is niet zo maar te vinden en daarom heb ik dat niet kunnen geven.

Andere antwoorden (1)

Als je je vraag goed stelt vaak al binnen een half uur.