Gras kleurt, zoals alle andere groene planten, groen door de aanwezigheid van het pigment chlorofyl, ook wel het bladgroen genoemd. Planten hebben chlorofyl nodig bij de fotosynthese, waarbij er zonne-energie wordt omgezet in koolhydraten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het groen licht terugkaatst!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We kunnen constateren DAT het groen is - althans een kleur die wij groen noemen. We weten hoe die groene kleur in planten ontstaat, en dat die verschilt van groene kleuren in dieren. We weten zelfs wat de functie is van dat (blad)groen.
Maar de reden ?? In de natuur is nergens natuurlijk een 'reden' te vinden die voor ons een bepaalde logica zou moeten hebben. De dingen zijn zoals ze zijn, en omdat dat het beste voor ze werkt. Zou gras beter gedijen als het blauw was, of als het licht gaf, dan zou het dat doen. Blijkbaar werkt deze kleur voor gras het best. Wij hoeven geen vragen te stellen over het waarom, we hoeven het alleen te constateren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Groen is de optimale kleur voor fotosynthese op deze planeet.

Dit komt niet door de planten, maar door de omstandigheden - de optimale kleur voor dit proces is afhankelijk van de type ster (en dus de samenstelling van het licht) en de atmosfeer van de planeet.

Een plant onder een andere atmosfeer bij een andere ster zal neigen naar een andere kleur. Bij ons neigt het dus naar groen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is noodzakelijk om te begrijpen hoe de lichte werken alvorens wij begrijpen wat het gras en andere installaties groen maakt. Het licht wordt samengesteld uit een spectrum van kleuren. Alle dingen of voorwerpen zijn gekleurd op een bepaalde manier. Dit gebeurt wanneer het licht geabsorbeerd één van beiden is; nagedacht of overgebracht door dat bepaald voorwerp.

Een voorwerp is zwart wanneer alle kleuren van licht worden geabsorbeerd. Een voorwerp heeft een bepaalde kleur omdat dat voorwerp de andere kleuren van de regenboog absorbeert. Dit wijst of zendt op de kleur uit die wij hebben gezien.

Het gras of andere installaties zijn groen omdat het alle kleuren van het licht absorbeert. De enige vrijstelling is de groene kleur. Dit is vrijgesteld omdat het gras of de meeste groene installaties Chlorofyl bevatten.

Het chlorofyl is een groen pigment. Het is gekend om de meeste installaties te helpen hun voedsel verwerken. Het proces wordt genoemd ' fotosynthese '.

De ' fotosynthese ' laat installaties toe om energie van zonlicht te gebruiken. Het zal assistent in de productie van glucose of suiker. Dit is het voedsel voor de installatie.

Het chlorofyl in installaties absorbeert meestal het blauw en het rode licht. Dit bevat de correcte energie. Het helpt de installatie zijn eigen voedsel produceren. Het helpt ook in ' fotosynthese '.

De linkerzijde over energie van het zonlicht wordt uitgezonden uit de installatie. Dit is energie geroepen groen licht. Aldus, is backfire van groen lichtenergie wat ons maakt het groene gras zien en andere installaties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door de bladgroenkorrels, ook wel chloroplasten genoemd. Als je een gras onder de microscoop legt kun je de korrels ook echt als korrels zien en ze zijn groen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja leuke vraag, maar ik kweek siergrassen waarvan sommige helemaal niet groen zijn, er zijn bronskleurige grassen, beige grassen, staalblauwe en zelfs rode grassen ( japans bloedgras), dus niet alle gras is groen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat smurfen en citroenen sex hadden gehad erop..geel en blauw is groen

een domme vraag krijgt een dom antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onder welke steen heb je de afgelopen maand gelegen?