Waar dienen die punten voor?

Als ik een vraag heb, dan worden daar antwoorden op gegeven. Met het ene antwoord ben ik meer tevreden dan met het andere antwoord. Maar waarom al die punten? Kan je daar wat mee winnen? Bovendien weet ik als niet deskundig vaak niet of een antwoord juist is.

Toegevoegd na 23 uur:
Een mooi voorbeeld is de kwestie, of draaikolken sterker of zwakker worden naarmate men van pool naar evenaar gaat. Ik heb daar verschillende goed gemotiveerde antwoorden op gekregen. De meeste van die goed gemotiveerde antwoorden zeiden zwakker, maar één goed gemotiveerd antwoord zei sterker. Wat moet ik nu geloven? En wie zou ik dan punten moeten geven?

13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan ieder antwoord van punten voorzien, een plusje dus (of soms een min)
Daarmee kan de vragensteller geholpen worden doordat de plusjes aangeven dat het een zinvol antwoord is en de minnen (al dan niet met reactie) waarom het antwoord minder goed kan zijn.

Antwoorden (3)

De punten dienen als een antwoord waardering vand e medegebruikers. Op basis van de plus en min duimpjes worden de antworoden gesorteerd zodra je de vraag sluit. De 'beste' waardering zorgt voor de noogste plaats en staat dus bovenaan.

Het kiezen van het beste antwoord is een stimulans voormensen om na te denken over het antwoord, en zo krijg je betere antwoorden, aldus de redenatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij een vraagt stelt mag je zelf weten welk antwoord je het beste vind. Dat antwoord krijgt dan 10 punten.
Dat is op zich wel raar ja, want dat kan best een verkeerd antwoord zijn.
Maar de vraagsteller bepaalt aan welk antwoord hij/zij het meeste heeft. Dan klopt het dus wel.

De punten dienen ervoor om mensen te stimuleren antwoorden te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had pas na een hele tijd door, dat die punten ook meededen. Keek alleen maar naar de vragen en de antwoorden. Dus .. dat heb je wat mij betreft, al snel gezien.
Ik begreep ook totaal niet waar die punten toe dienden Inmiddels begrijp ik dat ze als stimulans bedoeld zijn. Mensen houden er toch van om in een soort competitie bezig te zijn.
Nadeel daarvan is, dat het scoren van punten en medailles op een zeker moment hoofdzaak gaat worden. Men is minder met de vragen als zodanig bezig, dan met de score lijst.
En ik weet het natuurlijk niet, maar vermoed dat men om die reden soms plusjes of minnetjes plaatst, waar ze eigenlijk niet horen. Vooral minnetjes. Er is dan totaal geen reden te bedenken waarom die - er staat.
Ik vind dat echt een minpunt wat hier denk ik een heel passende term betreft.
Ik heb om deze reden een tijdje niet meer naar deze site omgekeken, want vond het puntengedoe enorm kinderachtig.
Nu haal ik mijn schouders erover op. Soms heb ik lekker de tijd en vind het dan leuk om over de vaak verrassende vragen na te denken. ( vragen die je met 1 blik op een internetsite kunt beantwoorden sla ik bijna altijd over. Dat kan de vrager zelf ook) en het zal me worst zijn op welk niveau ik zit of hoeveel medailles men mij toekent. Hoewel ik altijd wel de reacties lees en het leuk vind , als de vrager iets aan mijn antwoord heeft.
Veel plezier ermee.