wil op vakantie maar moet worden geopereerd aan mijn elleboog i.v.m. kalkafzetting. moet ik mijn werkgever vragen?

Ik heb een drukke ban hele jaar had gewerkt en wil graag die vakantie doen, die is geboekt en mijn vriend rijdt de auto, ik kan niks met die arm, moet wachten op oproep ziekenhuis.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zou je precies moeten vragen aan je werkgever? Je vakantie is toch al goedgekeurd neem ik aan, als hij al geboekt is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wil je nu op vakantie en loop je al in de ziektewet of ben je nog gewoon aan het werk? Als je namelijk in de ziektewet zit en je vertraagd hiermee de kans op een operatie... Dan is het zeer raadzaam om dit met je werkgever op te nemen. Je moet namelijk alles aan je herstel doen.

Het beste antwoord

Je kan gewoon op vakantie, al zal je het ziekenhuis natuurlijk moeten inlichten dat ze niet een oproep sturen in die tijd.
Wanneer je al thuis in de ziektewet bent met je arm zou ik wel evencontact opnemen met de werkgever en het probleem voorleggen.

Hoogstwaarschijnlijk staat dit soort problemen wel in de CAO omschreven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
okay maar ik kan me zo voorstellen dat de werkgever zegt. he dame wel op vakantie maar niet op het werk? ik kan mijn rechterarm echt niet gebruiken,maar bedenk wel of ik nou thuis zit navel staren of in een lekkere stoel in de zon,ik hoef echt niks te doen, want ik heb een lieve vriend die me overal in bijstaat. Bedank ik ga mijn werkgever even contacten Ruby

Andere antwoorden (1)

Lijkt me niet aan je werkgever maar aan je arts om te bepalen of je op vakantie kan.

Toegevoegd na 6 minuten:
Als het er om gaat dat je operatie in de vakantie kan vallen, dan kan je met je werkgever overleggen, en krijg je normaal gesproken je vakantie dagen terug, en wordt het een ziekteverlof. Maar dan kan je nu niet op vakantie gaan