Sommige GV-ers hebben een bewegend plaatje als avatar. Hoe doen ze dat?

Toegevoegd na 19 minuten:
Voor de mensen die twijfelen aan mijn waarnemingszin: kijk even naar de avatar van de Pieterveenstra.

Toegevoegd na 29 minuten:
Jullie hebben helemaal gelijk! Mijn browser presenteert dit 'gifje' om aan te geven dat ie het plaatje nog niet heeft opgehaald. Ik heb nu gedaan zoals voorgesteld en ben naar het profiel van Pieterveenstra gegaan en heb geklikt op zijn avatar en na (lange) tijd heeft ie het opgehaald.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bedoelt toch zeker niet het plaatje dat kloksgewijs ronddraait? Dat betekent namelijk dat het plaatje nog geladen moet worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt helemaal wat bonbini zegt, klik maar eens door naar zijn profiel en klik daar nogmaals op het plaatje, dan zie je dat wat je hieronder in beeld ziet bewegen iets heel anders is dan zijn avatar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het draaiende klokje/sterretje dat Ik in elk geval zie, is wat je altijd ziet als GV probeert een plaatje te laden en het duurt een beetje lang. Zeker niet zijn eigen avatar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bonbini, ik moet de vraag sluiten. Wanneer jij je reactie als antwoord opgeeft, dan kies ik jouw antwoord als het beste antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Honni, hahahaha, dank je wel hoor! Dat hoeft van mij niet, ik gaf gewoon een reactie. Plenty goede antwoorden hieronder! Toch bedankt!

Antwoorden (7)

Je kunt als avatar een .gif uploaden, en sommige plaatjes zijn zogenaamde geanimeerde gifs. Alleen kan het aan mij liggen, maar ik heb nog niet echt bewegende avatars gezien hier. (Let er ook niet erg op trouwens).

Maar als je dus een bewegend plaatje hebt en het is een .gif, dan zou het in theorie moeten kunnen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik moet eerlijk toegeven trouwens dat ik het zelf niet zo snel voor elkaar krijg :oops:.

Toegevoegd na 7 minuten:
(Ik geef het nog niet op hoor......hopelijk krijg ik straks wel mijn eigen avatar weer terug !!)

Toegevoegd na 8 minuten:
Nee, je kunt ze wel uploaden, maar ze worden als stilstaand plaatje weergegeven. Alleen als je dan specifiek de afbeelding aanklikt, krijg je de bewegende versie te zien. Persoonlijk ben ik wel blij dat het niet kan, want als je ergens helemaal kriegel van wordt, is het wel een forum met allemaal bewegende avatars !

Toegevoegd na 10 minuten:
Gelukkig, ik heb mijn eigen gezicht weer terug kunnen krijgen !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
plus voor alle moeite :))
Cryofiel
13 jaar geleden
Dubbelplus.
Wat bijzonder dat je bewegende plaatjes ziet bij sommige medegvers,ik zie ze nooit, zou dat aan mij computer liggen.
Maar in principe, moet je zo'n plaatje, stilstaand of bewegend er gewoon bij kunnen uploaden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Heb het nu zelf even geprobeerd omdat ik ook nog een avatar wil, maar dat goed toch wat moeilijker dan ik dacht, misschien komt het antwoord nog daarop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je ziet die bewegende plaatjes alleen maar als je naar het profiel van de betreffende gebruiker gaat, en daar op het plaatje drukt, dan verschijnt de bewegende vorm.
Op het schermoverzicht met alle vragen zullen de avatars niet bewegen.

Als jij het ook wilt, dan moet je een ani-gif uploaden als Avatar. Als mensen dan op jouw avatar klikken, dan gaat die ook bewegen.

Toegevoegd na 10 minuten:
Wel grappig dat jij deze vraag stelt, ik zie net dat jij ook een ani-gif als Avatar hebt.
Deze beweegt inderdaad wel als je bij jou op je profielpagina op het plaatje klikt, gewoon op de GV-site zie je hem dus niet bewegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moeilijk te doen hoor
ik heb het uit en treurig geprobeerd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is verrekte lastig. Het is me uiteindelijk gelukt, maar inderdaad krijg je dan een stilstaand plaatje, en zie je de animatie alleen als je de foto selekteert vanuit het profiel.
Het is niet mogelijk om op GV een anim gif te gebruiken. Alle plaatjes die upload worden omgezet naar een jpg en in bepaalde resoluties. Daardoor gaan bij een animgif de andere frames verloren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe krijg jij dat dan voor elkaar?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn reactie betrof Pieterveenstra; kijk eens naar zijn avatar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
??? Kijk eens naar zijn antwoord op deze zelfde vraag van mij. Zie je daar een 'dude die gitaar' speelt? Ik niet. Ik zie daar een bewegend plaatje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie zelfs zijn hele avatar niet, alleen een bewegend dingetje dat je altijd ziet als hij probeert een plaatje te laden. En via zijn profiel zie ik dan een (stilstaande) afbeelding van iemand die gitaar speelt, maar geen animated gif.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
TrueBeauty, je had helemaal gelijk; ik zie nu (pas) ook de avatar: een 'dude die gitaar' speelt. Het was mij nooit duidelijk dat het bewegende plaatje aangaf dat er nog iets moest worden opgehaald. Wat ik vreemd blijf vinden is, dat deze avatar in de vragen-lijsten steeds 'bewegend' gepresenteerd blijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij wil blijkbaar gewoon ECHT niet laden ; ik zit er ook al ettelijke minuten en een paar pagina-verversingen naar te kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het plaatje zal wel te groot zijn voor een normale presentatie; kennelijk wordt daar niet goed op gecontroleerd bij GV. Ik vond deze 'avatar' trouwens wel leuk om te zien.
Een gif bestandje kun je gewoon opslaan. Een flash bestand trouwens ook.

Je kunt het met dit gratis programma ook zelf maken:

http://www.freedownloadscenter.com/Multimedia_and_Graphics
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan dat ook, en jij ook, gewoon via Google intikken bij Google afbeeldingen ; bewegende animaties of glitterplaatjes, en dan voeg je die toe en dan heb je het. Althans, zo gaat het bij mij ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da kan je eenvoudig maken met een programmatje als bijvoorbeeld Freeze (even Google'en).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn observatie blijkt onjuist: niemand kan een bewegend plaatje presenteren in vragenlijsten (wel in het eigen profiel). De beweging die ik in een enkel geval waarnam, gaf aan dat de avatar nog geladen moet worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je niet unFREEz?