In het jaar 1912 vond een archeoloog een muntje met het opschrift 32 BC. Wat kun je zeggen over de huidige leeftijd van het muntje?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Vals muntje! Hoe wisten ze 12 BC dat hij geboren zou worden?

Toegevoegd op 09-05-2009 16:45:54
Correctie: 12BC moet zijn 32BC
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

dat het muntje nu 2009-1912=97 jaar ouder is
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat het muntje in ieder geval niet ouder kan zijn dan 1484 jaar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als we aannemen dat BC in dit verband staat voor Before Christ dan kunnen we vaststellen dat de munt niet ouder is dan de Engelse taal.

Als we aannemen dat Engels ongeveer in de 5de eeuw is ontstaan en als we gemakshalve aannemen dat de woorden 'before' en'Christ' toen ook al bestonden dan kan het muntje dus niet ouder zijn dan ongeveer 1500 jaar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat de maker goed kon voorspellen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat het zo'n oud muntje is dat je er vast niet meer mee kan betalen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat het nu 2009+32= 2041 jaar oud is
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het muntje lijkt mij redelijk vals. 32 jaar BC... dat is net zoiets als een boek schrijven met de tekst: We zitten nu in het 67e jaar van de 80-jarige oorlog...