Waar ligt de grens tussen een "antwoord" en een "reactie" op een vraag ?

In sommige nl. reacties is meer antwoord op een vraag te vinden dan in de antwoorden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht eerst ik geef een antwoord, maar toen dacht ik dat is het niet..
Ik ken exact hetzelfde probleem.. Stel ik een vraag en krijg ik in m'n reacties het antwoord. Zelf vind ik dit dus een reactie. Er staat nml geen antwoord in. Maar blijkbaar zijn er mensen die denken dat ze het antwoord bij reacties moeten zetten...

Het beste antwoord

Dat is ter beoordeling aan de moderatoren. Wat mij wel opvalt is,dat zij ( de moderatoren ) wel een antwoord verplaatsen naar de reacties maar nooit een reactie naar de antwoorden, hoewel het ook voorkomt, dat een reactie eigenlijk een ( goed ) antwoord is. Dat wil dan weer zeggen,dat zij je wel puntjes afpakken, maar nooit er één bij geven, of te wel zij modereren alleen naar beneden en nooit omhoog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik typ iets pas als een antwoord als het ook echt een antwoord geeft op de vraag. Als ik een grapje wil maken, een vraag heb aan de vraagsteller of gewoon mijn mening wil geven, typ ik dat als reactie.

Anders bestaat de kans dat je antwoord verwijderd wordt, omdat het volgens de regels dan geen antwoord geeft op de vraag.

Toegevoegd na 26 seconden:
een antwoord is*
Kimath
13 jaar geleden
een reactie is meer een eigen mening op een vraag en een antwoordd is iets waarmee je diegene ook echt mee kan helpen om zijn vraag te beantwoorden..

als ik nu zou zeggen van ik vind dat reactie en antwoor hetzelfde is is dit meer een reactie omdat jij niet verder komt met antwoord op je vraag ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Taalkundig is een antwoord natuurlijk ook een reactie op de vraag ;o) Maar omdat je voor antwoorden op Goede Vraag punten krijgt zijn er in de richtlijnen voorwaarden aan een antwoord. Aan een reactie zijn minder voorwaarden (mogen niet beledigend zijn of zo worden opgevat bijvoorbeeld is er één van).

Duidelijke reacties zijn bijvoorbeeld: "Dat vind ik ook", "Plusj"+", "Wat bedoel je", "Ik heb ook zoiets meegemaakt, vreselijk", "Ik zou het niet weten eigenlijk".

Minder duidelijk en m.i. de grens zijn reacties als "ja", "nee" of "zie link". Ze geven indirect antwoord.

Daarnaast heb je lollig bedoelde antwoorden die niet echt serieus zijn. Die zouden ook onder reacties kunnen zodat je aangeeft niet even snel een puntje te willen scoren, maar alleen de antwoorden te willen verluchtigen.

Als het antwoord op de vraag is gegeven mag je volgens de richtlijnen niet eenzelfde antwoord geven. Het is dan netter om je eigen antwoord als reactie te geven op de vraag of op een ander antwoord waarmee je laat weten het met dat antwoord eens te zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
In de richtlijnen staat het volgende:

4. Formuleer antwoorden als antwoorden
Als je antwoord geeft, dien je je best te doen om ook daadwerkelijk antwoord te geven op de gestelde vraag. Tegenvragen of opmerkingen kun je plaatsen als reactie.

Motiveer je antwoord. Met een antwoord als “Ja.” of “Klopt.” is de vraagsteller over het algemeen niet geholpen.

Antwoorden horen nieuwe informatie presenteren: ze mogen niet alleen eerder gegeven antwoorden herhalen.

Bij het geven van antwoorden wordt het gebruik van andere bronnen (websites, boeken, etc.) aangemoedigd. Geef dan wel een bronvermelding op, zodat anderen kunnen zien waar de informatie vandaan komt. Naast het vermelden van een bron kun je het 'bronveld' ook gebruiken voor het opgeven van referenties, zoals bijvoorbeeld je eigen werkervaring, of informatie van een deskundige. Het 'bronveld' is overigens alleen bedoeld voor het vermelden van bestaande bronnen en externe referenties. Verwijzingen naar jezelf zijn niet toegestaan.

Het plaatsen van afbeeldingen of video’s is alleen toegestaan als deze relevant zijn: ze moeten de vraag beantwoorden, je antwoord aanvullen, of je antwoord verduidelijken.

Kortom, als het hier niet aan voldoet dan plaats je het doorgaans onder reacties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
duidelijk, +