Trek een lijn zodanig door de afgebeelde figuur dat alle lijnstukken gesneden worden.

Als voorbeeld is er nu een rode lijn doorgetrokken. Je ziet dat het lijnstuk waar de blauwe pijl bij staat niet doorsneden is.
Een lijnstuk is een lijn van T-splitsing naar T-splitsing of van een hoekpunt naar een T-splitsing.
Er zijn dus 16 lijnstukken.

Er zijn nog 2 beperkingen:
-Je mag NIET 2x door hetzelfde lijnstuk
-Je mag ook niet door een kruispunt van lijnen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben meestal best goed in dit soort puzzels, maar heb hier al eens mijn hoofd op gebroken en kwam niet tot een oplossing.
Dat zou dus betekenen dat deze onmogelijk op te lossen is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben tot dezelfde conclusie gekomen, volgens mij komt het door de verdeling in 2 en 3 blokken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is onmogelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@kutzooi: ja dat nag wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn antwoord "Dit is onmogelijk" is door een moderater verplaatst van antwoord naar reactie (zie hierboven). Dit vindt ik een beetje raar. "Dit is onmogelijk" is namelijk mijn antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat overkwam mij ook.
Ik denk dat de betreffende moderator soep in z'n ogen heeft.
Ik hoop dat 't 'm bevredeging schenkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had de oplossing geplaatst, maar is door een modje verwijderd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ooh ja... Het is even wat omslagtig gedaan. Maar heb mijn eerste antwoord eerst moeten verwijderen, voordat ik de oplossing kon plaatsen...

Het beste antwoord

Ik ga het gewoon nog eens proberen.

Moderator: s.v.p. niet verplaatsen naar reactie, want het antwoord op de vraag is: "Dit is onmogelijk."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Volgens mij is dat gewoon niet mogelijk !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je moet de rechthoeken anders rangschikken, dan lukt het wel.

anders lukt het niet... zie link.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is de oplossing. Zie afbeelding...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fout. Je bent 2x door het bovenste horizontale lijnstuk gegaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oeps...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geef het op...