Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waar kan ik makkelijke cryptogrammen vinden?

Hallo ik ben nog niet ervaren in cryptogrammen maken weet iemand waar ik makkelijke cryptogrammen vinden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik bewaar de bladzijde uit de krant een week, en leg dan de oplossingen erbij. Zo leer ik op de crypto-manier denken. Of in ieder geval de crypto-denkwijze van de puzzelmaker van de krant kennen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

In grote supermarkten en tijdschriftenwinkels en bij tabakszaken verkoopt men ook puzzelboekjes. Bijvoorbeeld van Denksport. Die heeft ook boekjes met cryptogrammen met 1 en 2 sterren (hoe meer sterren hoe moeilijker).

Je zou bijvoorbeeld zo een kunnen kopen: "Denksport Dubbelzinnig".
Altijd al eens geprobeerd een crypto op te lossen, maar het lukte je niet? Dit boekje is de oplossing! In deze uitgave maak je op speelse wijze kennis met het oplossen van cryptische omschrijvingen. Ligt nu in de winkel. Niveau: 1-2 sterren. Aantal pagina’s: 48. Prijs: € 2,85
(Lees meer...)
Amadea
10 jaar geleden
Elke dag nieuwe puzzels, waaronder een cryptogram, op puzzelsite.nl. Als je dan een keer iets ander wilt, is er dat ook.
http://www.puzzelsite.nl/puzzels/dagpuzzel/
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Elke dag in de telegraaf en vrijdag in de bijlage de cryptoslang. Zo heb ik al heel wat mensen aan de crypto's gekregen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding