Hoe maak ik een stofvrije ruimte om meubels/deuren te kunnen verven ( verfsprayer)?

Eventueel in mijn tuintje?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.7K
paulus811
3 jaar geleden
Stofvrij wordt het nooit, zelfs niet in een operatiekamer. Even in je tuintje met een partytent een spuitcabine maken lukt niet, een echte spuitcabine heeft overdruk om stof buiten de deur te houden. Door je deuren verticaal te zetten en te spuiten met verf op waterbasis kom je al een heel eind.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Als je een garage hebt kun je die benevelen met een tuinsproeier. Die neemt al heel wat stof weg maar wel tijdelijk. Deed ik vroeger ook altijd.

Antwoorden (1)

Elke goed af te sluiten ruimte is te gebruiken als stofvrije ruimte; zelfs de woonkamer, garage of zolderkamer. Buiten is nooit een optie, vooral omdat je dan meer te maken hebt met insecten, pluisjes en stuif wat van de bomen waait. Zorg, dat er geen tocht is in de ruimte een dat men niet te veel op en neer loopt.
Mooi egaal sprayen is een groter probleem. Als je de oppervlakten verticaal hebt krijg je gauw lopende druppels. Ik leg zelf deuren altijd horizontaal op twee schragen en verf ze met een rol. Al je stoelen en kastjes sprayt gaat veel verf LANGS je werkstuk heen. Werk dus zoveel mogelijk op horizontale vlakken en laat royaal tussentijds drogen (dag). Mooi afschilderen is vooral een klusje met geduld.
Succes.